Ο ''καθυστερημένος" υπάλληλος και το δίλλημα της ''απόλυσης" του πελάτη...

Είχαμε συνηθίσει τέτοια περιστατικά να τα βλέπουμε στο εξωτερικό, ιδιαίτερα στην εποχή μετά την πανδημία, με τις επιχειρήσεις να «βγάζουν στη σέντρα» τους αγενείς πελάτες ή απλώς να αναλαμβάνουν δράση. Εσχάτως, από ό,τι φαίνεται η μόδα ήρθε και εδώ. 

Την προηγούμενη εβδομάδα συνέβη ένα απαράδεκτο περιστατικό στο κατάστημα εστίασης Tarantino Athens, όταν εξαγριωμένος πελάτης αποκάλεσε «καθυστερημένο» έναν υπάλληλο, λόγω λάθους στην παραγγελία.

Το περιστατικό δημοσιοποιήθηκε, μέσω Instagram Story, με το εστιατόριο να ισχυρίζεται πως ο πελάτης τηλεφώνησε για να παραπονεθεί, αποκαλώντας στη συνέχεια «καθυστερημένο» τον υπάλληλο. Ο λόγος; Δεν έβγαλε τις πίκλες από το μπέργκερ του...

Το εν λόγω κατάστημα καυτηρίασε τη συμπεριφορά του πελάτη και υπερασπίστηκε τον υπάλληλο, αναφέροντας μεταξύ άλλων πως πρόκειται για πατέρα δυο χαριτωμένων παιδιών με αυτισμό. Στο τέλος της ανάρτησης, του διαμήνυσε ότι δεν είναι ευπρόσδεκτος ξανά.


«Αγαπητέ πελάτη που χθες αποκαλέσατε τηλεφωνικά τον εργαζόμενό μας "καθυστερημένο" επειδή ξέχασε να βγάλει τις πίκλες από το μπέργκερ σας, θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε πως αυτός ο άνθρωπος έχει 2 γλυκύτατα παιδιά, τα οποία έχουν αυτισμό. Καλό σας βράδυ και μην επιλέξετε ποτέ ξανά το εστιατόριό μας», ανέφερε στην ανάρτηση.  

Διαβάστε ακόμη: Day of kindness. Εστιατόριο κλείνει για να προστατέψει το προσωπικό από αγενείς πελάτες...

Κάποια χρήσιμα διλλήματα-ερωτήματα που προκύπτουν αβίαστα από αυτή την ιστορία είναι τα εξής:

Είναι ηθικό να απολύουμε πελάτες;

Φυσικά! Δεν είναι όλοι οι πελάτες καλοί για εμάς. Αυτούς που είναι κακοπροαίρετοι, γκρινιάρηδες κατά συρροή ή κακομεταχειρίζονται το προσωπικό θα πρέπει να «απολύονται». 

Η αντίδραση του εστιατορίου έχει αποδέκτη μόνο τον συγκεκριμένο πελάτη;

Το μήνυμα είναι διττό: α) δεν ανεχόμαστε πελάτες να μιλούν άσχημα στο προσωπικό και β) οι άνθρωποί μας είναι σημαντικοί (σ.σ. στην αρχή του χρόνου, το συγκεκριμένο μαγαζί κλείνει για μία μέρα καθώς είναι το ετήσιο γεύμα με το προσωπικό). 

Επρεπε όλο αυτό να γίνει δημόσια (με ανάρτηση στον εταιρικό λογαριασμό);

Πολλές επιχειρήσεις σκέφτονται «μαρκετίστικα». Μια τέτοια ανάρτηση θα τραβήξει την προσοχή, θα συζητηθεί και θα τονώσει την αναγνωρισιμότητα της μάρκας (το Tarantino έφθασε τους 2.200 φίλους, από 1.300 που είχε πριν το περιστατικό – αύξηση της τάξης του 70% περίπου μέσα σε λίγες μόλις μέρες). Για μέρες ήταν the talk of the town!!!

Η αναφορά στα δύο αυτιστικά παιδάκια ήταν δόκιμη;

Η αλήθεια είναι ότι αυτή η επίκληση στο συναίσθημα, με την παράθεση προσωπικών στοιχείων, ενόχλησε ορισμένους. Η ανάρτηση θα ήταν εξίσου αποτελεσματική και χωρίς αυτή τη φράση. 

Νεότερη Παλαιότερη
Protopapadakis-biblia