Σε μια εποχή που οι εικόνες ταξιδιών φαίνονται πιο τέλειες από ποτέ, η τεχνητή νοημοσύνη έχει αρχίσει να αλλάζει όχι μόνο τη διαφήμιση, αλλά και την πραγματικότητα. Μια οικογένεια τουριστών στην Κωνσταντινούπολη βρέθηκε μπροστά σε ένα κεμπαμπτζίδικο που ισχυριζόταν ότι έχει "ταΐσει" τον Snoop Dogg, τον The Rock και τον Mark Zuckerberg. Μόνο που… κανένας από αυτούς δεν είχε βρεθεί ποτέ εκεί.
Όταν είσαι πεινασμένος σε μια ξένη πόλη, το τελευταίο που περιμένεις είναι να σε δελεάσουν με ένα κεμπάπ “υποστηριζόμενο” από τον Snoop Dogg. Κι όμως, αυτό ακριβώς συνέβη σε μια οικογένεια τουριστών στην Κωνσταντινούπολη, που πίστεψε πως ένα ταπεινό σουβλατζίδικο είχε ταΐσει τους πάντες - από τον The Rock μέχρι τον Mark Zuckerberg.
Σε ένα viral βίντεο στο TikTok, ένα μικρό μαγαζί με ντονέρ προβάλλει εικόνες διάσημων πελατών όπως ο David Beckham, ο Dwayne Johnson, ο Zuckerberg και ο Snoop Dogg. Ολοι τους κρατούσαν με χαρά ένα ντονέρ.
Φυσικά, η οικογένεια εντυπωσιάστηκε και μπήκε να δει περί τίνος πρόκειται. Μέχρι που πρόσεξαν κάτι μικροσκοπικό στην οθόνη: ένα διακριτικό watermark που έγραφε “Imagined by AI”. Όλα τα “celebrity endorsements” ήταν δημιουργημένα από τεχνητή νοημοσύνη. Κανείς τους δεν είχε φάει ποτέ εκεί.
«Καταλάβαμε γρήγορα ότι είχαμε ξεγελαστεί από AI και το τραβήξαμε βίντεο για πλάκα», είπε ο TikToker. Το βίντεο έγινε viral, με εκατομμύρια προβολές και σχόλια για το πόσο δημιουργικές, αλλά και ύπουλες, έχουν γίνει οι επιχειρήσεις στην εποχή των deepfakes.
Κάποιοι ταξιδιώτες έκλεισαν “eco-lodge” στο Βιετνάμ που
αποδείχτηκε μια αποθήκη με λάστιχο κήπου, ενώ οι φωτογραφίες που είχαν δει
online έδειχναν βίλες μέσα σε ζούγκλα. Άλλοι αναφέρουν διαφημίσεις για
“πολυτελείς” βίλες στο Μπαλί, με πελάτες που έχουν έξι δάχτυλα ή πισίνες που
δεν υπακούν στη φυσική.
Και φυσικά δεν χρειάζεται να κάνουμε αναφορά για τις κριτικές που δημιουργούνται μέσω τεχνητής νοημοσύνης...