Οταν ο ευγενικός πελάτης έχει έκπτωση...

Μία ιδιαίτερα διαδεδομένη μορφή τιμολόγησης είναι η διαφορική τιμολόγηση, όπου διαφορετικοί πελάτες πληρώνουν διαφορετικές τιμές για το ίδιο προϊόν-υπηρεσία. Συνήθως αυτή η πρακτική βασίζεται σε παράγοντες όπως ηλικία (π.χ. εκπτώσεις σε ηλικιωμένους), οικονομική κατάσταση (μειωμένες τιμές ή δωρεάν σε ανέργους), επίπεδο πιστότητας (π.χ. οι τακτικοί πελάτες συχνά απολαμβάνουν κάποιας μορφής έκπτωση) ή χρόνο αγοράς (π.χ. happy hour).

Πριν μερικά χρόνια, προέκυψε και η διαφορική τιμολόγηση με βάση το βαθμό ευγένειας του πελάτη… Αρκετά εστιατόρια και καφέ στο εξωτερικό, θέλοντας να ανταμείψουν τους πελάτες που είναι ευγενικοί αλλά και να τους διαχωρίσουν από τους ιδιότροπους-αγενείς πελάτες, τους χρεώνουν λιγότερα. 

Μία τοπική καφετέρια στη Βιρτζίνια ανάρτησε πρώτη μια ταμπέλα όπου ενημερώνει τους πελάτες ότι οι καλοί τρόποι ανταμείβονται, καθώς ένας μικρός καφές κανονικά κοστίζει 5 δολάρια, αλλά προσθέτοντας ένα απλό «παρακαλώ» στην παραγγελία η τιμή πέφτει στα 3 δολάρια. Όταν δε ο πελάτης παραγγείλει λέγοντας: «Γεια σας, έναν καφέ, παρακαλώ», η τιμή πέφτει περαιτέρω, στα 1, 75 δολάρια.

Στη δε Νίκαια της Γαλλίας, στο καφέ Petite Syrah, ο καφές τιμολογείται στα 7 ευρώ, αλλά για τους πελάτες που το ζητούν με ευγένεια και χαμόγελο, η τιμή πέφτει στα 4.25 ευρώ. Μάλιστα, ο διευθυντής  του καφέ δήλωσε πως, αν και ξεκίνησε ως αστείο μία πολυάσχολη μέρα, οι πελάτες ανταποκρίθηκαν και πλέον το κατάστημα προσελκύει πολλούς ευγενικούς και χαμογελαστούς θαμώνες.

Εσχάτως και στη χώρα μας, καθώς δεν υπάρχει παρθενογένεση, εμφανίστηκαν τέτοια παραδείγματα, από επιχειρηματίες που προφανώς θέλουν να τραβήξουν πάνω τους και τα φώτα της δημοσιότητας. Και μάλλον το καταφέρνουν (μην ξεχνάμε ότι ζούμε στην εποχή των social media)…


Νεότερη Παλαιότερη
Protopapadakis-biblia