Ειρωνικές απαντήσεις σε κριτικές. Εχουν αντίκρισμα;

Τις τελευταίες μέρες έχει γίνει ένας χαμός με τον αυθάδη ιδιοκτήτη ενός restaurant και beach bar στην Πάργα. Είναι χαρακτηριστικό ότι μια ντουζίνα φίλοι μου έστειλαν, ο καθένας ξεχωριστά, τις απαντήσεις που δίνει σε αρνητικές κριτικές, οι οποίες είναι μεν απολαυστικές για εμάς που τις διαβάζουμε (κάποιοι μάλιστα τον αποθεώνουν που "ταπώνει" έτσι τους πελάτες...), ωστόσο δημιουργούν πληθώρα ερωτημάτων σχετικά με τον επαγγελματισμό του εν λόγω κυρίου. 

Οι ειρωνικές απαντήσεις που δίνει έχουν γίνει viral με πολλούς σχολιαστές, που προφανώς είναι υπέρμαχοι της φιλοσοφίας ‘’bad press is good marketing’’, να εγκρίνουν την τακτική αυτή, καθότι απέφερε καρπούς. Κάποιοι μάλιστα αναρωτιούνται αν υπάρχει κάποια στρατηγική από πίσω ή αν απλώς ο ιδιοκτήτης είναι όντως περίεργος, αυθάδης και είρωνας.

Για την ιστορία να αναφέρουμε ότι η συγκεκριμένη επιχείρηση είχε χείριστη βαθμολογία (2,5 στο TripAdvisor και 1,8 στην Google, με 910 κριτικές), επιβεβαιώνοντας με αυτό τον τρόπο το αληθές του περιεχομένου των αρνητικών κριτικών. 

Θεωρώ, έχοντας ασχοληθεί εμπεριστατωμένα με τις κριτικές και εν γένει το reputation management, ότι ο κύριος αυτός δεν έχει καμία στρατηγική στο μυαλό του. Είναι απλώς ένας κακός επαγγελματίας, που δεν του αρέσουν οι αρνητικές κριτικές, που δεν αντέχει την κριτική, που πάντα απαντάει εν θερμώ. 

Τέτοιου είδους επαγγελματίες συχνά αναρωτιούνται γιατί κάποιος να γράψει κριτική και να μην παραπονεθεί πρόσωπο με πρόσωπο. Ως εκ τούτου, θεωρούν ότι πολλές από αυτές είναι fake και ως τέτοιες τις αντιμετωπίζουν. 

Ακόμα όμως και να απαντά εσκεμμένα προκειμένου να τραβήξει πάνω του τα φώτα της δημοσιότητας, ακόμα και σε αυτή την περίπτωση αμφιβάλλω αν θα βγει κερδισμένος. Σύμφωνα με έρευνες, το 69% των ερωτηθέντων δεν θα έκαναν κράτηση σε ξενοδοχείο ή εστιατόριο που απαντά ειρωνικά στις κριτικές. Συνήθως σε αυτές τις περιπτώσεις επιβεβαιώνεται το ‘’The Streisand Effect’’, με αποτέλεσμα η ζημιά να είναι ακόμη πιο μεγάλη. 

Μιλώντας για fake κριτικές, όσοι το έψαξαν λίγο παραπάνω θα παρατήρησαν ότι η βαθμολογία στην Google έχει ανέβει εσχάτως στο 3,8 (μέσα σε δύο μόλις ώρες προστέθηκαν 160 περίπου κριτικές, ενώ αφαιρέθηκαν προηγούμενες - αυτή τη στιγμή είναι στο 3,7 με 500 αξιολογήσεις...). 

Πώς εξηγείται αυτό; Η απάντηση είναι απλή: υπάρχουν πολυπληθείς (ξεπερνούν τα 100.000 μέλη) ομάδες στο Facebook, οι οποίες, έτσι για πλάκα, όταν πέσει σύρμα μπορούν μαζικά να ανεβάσουν ή να κατεβάσουν ένα μαγαζί… Ακριβώς αυτό έγινε και εδώ (μάλιστα ο ιδιοκτήτης επικοινώνησε με την συγκεκριμένη ομάδα για να την ευχαριστήσει). Η Google βέβαια κοιμάται τον ύπνο τον βαθύ…

P.S.

Και επειδή κάποιοι θα πουν ότι ο ιδιοκτήτης είναι κερδισμένος αφού βελτιώθηκε η βαθμολογία του στην Google, τουτέστιν καλύτερη φήμη, κάτι τέτοιο δεν θα ισχύσει στην πράξη. Πρώτον, γιατί οι περισσότερες κριτικές χτυπούν στο μάτι ότι είναι fake. Δεύτερο, όταν και η Google το αντιληφθεί αυτό, η βαθμολογία θα επιστρέψει στα πρότερα χαμηλά επίπεδα. 


Νεότερη Παλαιότερη
Protopapadakis-biblia