Για χρόνια, το μάρκετινγκ περιστρεφόταν γύρω από το παραδοσιακό SEO. Ο στόχος ήταν απλός: να εμφανίζεσαι στις πρώτες θέσεις όταν κάποιος έψαχνε για “το καλύτερο εστιατόριο/μπαρ/καφέ κοντά μου”.
Σήμερα, οι πελάτες δεν ψάχνουν, αλλά ρωτούν. Λένε, για παράδειγμα: “Οργάνωσέ μου ένα τριήμερο στα Χανιά με τοπικές γαστρονομικές εμπειρίες” ή “Βρες μου ένα κινέζικο εστιατόριο στο κέντρο της Αθήνας”.
Σήμερα, το AI δεν παρουσιάζει μια λίστα με δέκα ή είκοσι αποτελέσματα. Προτείνει μόνο λίγα, εκείνα που ταιριάζουν καλύτερα στις προθέσεις, το χρόνο και τις συναισθηματικές ανάγκες του ταξιδιώτη.
Πλέον, από το "γκουγκλάρω" περνάμε στην εποχή του AIO (artificial intelligence optimization), όπου η αναζήτηση γίνεται εξαρχής ρωτώντας τη "γραμματέα" μας, το Chatgpt και τα αδερφάκια του. Την ίδια στιγμή, οι συνοπτικές παρουσιάσεις του ΑΙ, προκαλούν ως και 80% λιγότερα κλικ στις ειδησεογραφικές ιστοσελίδες.
Πώς όμως μπορείτε να αυξήσετε τις πιθανότητές σας να προτείνει την επιχείρησή σας το AI; Ορισμένα απλά βήματα είναι τα εξής:
Ολοκληρώστε πλήρως το προφίλ σας στο Google My Business. Είναι από τις πρώτες πηγές δεδομένων που σαρώνει το ΑΙ (π.χ. πληροφορίες, φωτογραφίες, τύπος επιχείρησης, storytelling).
Αποκτήστε πολλές και θετικές κριτικές. Ενθαρρύνετε τους πελάτες να γράψουν διθυραμβικές κριτικές, που αφηγούνται μια ιστορία (σ.σ. το περιεχόμενο μετράει). Σημαντικές είναι και οι αναφορές και τα σχόλια που γίνονται στα social media.
Αξιοποιήστε το site. Μια μεστή ιστοσελίδα που ανανεώνεται συχνά και είναι διανθισμένη με τις κατάλληλες λέξεις-κλειδιά, π.χ. «μεσογειακή κουζίνα», αναμφίβολα θα σας ανεβάσει και στον κόσμο του AI.
Αποκτήστε backlinks. Η ορατότητα αυξάνεται όταν γίνεται αναφορά για την εταιρεία σας από έγκυρες, τοπικές πηγές: μέσα ενημέρωσης, τουριστικούς οδηγούς, συνεργασίες με γειτονικές επιχειρήσεις ή οργανισμούς.
