Η Dove ανέκαθεν δημιουργούσε καμπάνιες που είχαν στόχο να τονώσουν τη γυναικεία αυτοεκτίμηση-αυτοπεποίθηση και να αναγνωρίσουν τη φυσική ομορφιά. Κάτι ανάλογο έπραξε το 2013 με την καμπάνια "Real Beauty Sketches" (πραγματικά σκίτσα ομορφιάς) της Ogilvy & Mather, η οποία αντιπαραβάλλει σκίτσα που απεικονίζουν το πώς βλέπουν οι γυναίκες τον εαυτό τους, αλλά και το πώς τις βλέπουν οι άλλοι. Η καμπάνια ήταν εμπνευσμένη από έρευνα αγοράς που κατέδειξε ότι μόλις το 4% των γυναικών περιγράφει τον εαυτό του ως όμορφο.
Η Dove, αντιλαμβανόμενη το πόσο αυστηρός κριτής είναι η γυναίκα για τον ίδιο τον εαυτό της αλλά και το πόσο επηρεάζεται από πρότυπα που δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα, έσπευσε να δημιουργήσει ένα συγκινητικό σποτ, το οποίο επιχείρησε να καταρρίψει αυτή την αντίληψη.
Επιστράτευσε λοιπόν καθημερινές γυναίκες από τις οποίες ζήτησε να περιγράψουν τον εαυτό τους σε έναν διακεκριμένο σκιτσογράφο, τον Gil Zamora, με προϋπηρεσία στο FBI όπου σχεδίαζε πορτρέτα καταζητούμενων ή θυμάτων, βασιζόμενος αποκλειστικά στις περιγραφές μαρτύρων.
Ο Zamora ζωγράφισε τις γυναίκες με βάση τις οδηγίες που του έδωσαν οι ίδιες, χωρίς να τις βλέπει, ενώ την επόμενη μέρα τις ζωγράφισε εκ νέου, αυτή τη φορά με βάση τις περιγραφές αγνώστων, που τις είχαν δει προηγουμένως για πρώτη φορά. Η απόκλιση ήταν χαοτική, καθώς οι άγνωστοι τις έβλεπαν πολύ πιο όμορφες και χαρούμενες, συγκριτικά με ό,τι πίστευαν οι ίδιες για τον εαυτό τους (π.χ. νόμιζαν ότι είχαν «μεγάλο μέτωπο ή πιγούνι» ή «στρογγυλό πρόσωπο»). Όταν εντέλει τα σκίτσα αποκαλύφθηκαν στις γυναίκες, αυτές συχνά ξεσπούσαν σε κλάματα καθώς δεν μπορούσαν να πιστέψουν την τεράστια απόκλιση – ακόμα και ο ίδιος ο Zamora δεν μπορούσε να πιστέψει τα αποτελέσματα του πειράματος.
Αξίζει να αναφερθεί ότι στο αντισυμβατικό σποτ, που έκλεινε με την φράση "you are more beautiful than you think", δεν «παρελαύνει» κανένα προϊόν της Dove, παρά μόνο το λογότυπό της. Όπως επισήμανε εύστοχα το Adweek: «Οπως σε όλες τις κορυφαίες δουλειές, τα εμπορικά στοιχεία είναι ελάχιστα. Πέρα από το λογότυπο, η Dove δεν προσπαθεί καν να πουλήσει σαπούνι. Οι καταναλωτές θα θυμούνται τα θετικά συναισθήματα που προκάλεσε το βίντεο και θα τα συνδέσουν με τα προϊόντα Dove».
Το βίντεο, που βγήκε σε δύο εκδοχές διάρκειας τριών και έξι λεπτών, «κατέβηκε» μέσα σε μία μόλις εβδομάδα από 15 εκατ. χρήστες, ενώ αποθεώθηκε από τον Τύπο. Μέχρι σήμερα έχει πάνω από 180 εκατ. views.
Πηγή: 100+1 Καλύτερες Διαφημίσεις Ολων των Εποχών{alertInfo}


