Ουκ ολίγες φορές, ένας πόλεμος μπορεί να αποτελέσει θεόσταλτο δώρο για μία εταιρεία, πόσω μάλλον αν αυτή επιθυμεί να επεκταθεί σε νέες, γεωγραφικές αγορές.
Μία λοιπόν εταιρεία που ωφελήθηκε τα μάλα από μια εκτεταμένη πολεμική σύρραξη δεν είναι άλλη, από την Coca-Cola.
Στον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, αν και δεν υπήρξε άμεση στρατηγική εκμετάλλευση του πολέμου, η αυξανόμενη κατανάλωση από στρατιώτες και εργαζομένους βοήθησε στη διάδοση του brand, που μετρούσε ήδη 30 χρόνια ζωής, εντός των ΗΠΑ.
Η µεγαλύτερη, όµως, επιτυχία του σκουρόχρωµου αναψυκτικού ήταν άρρηκτα συνυφασµένη µε την ιστορική απόφαση να διατεθεί στις αµερικάνικες Ένοπλες Δυνάµεις, σε όποια χώρα και αν πήγαιναν, κατά τη διάρκεια του Β´ Παγκοσµίου Πολέµου. «Κάθε άντρας µε στολή θα παίρνει ένα µπουκάλι Coca-Cola για 5 σεντς, όπου και αν βρίσκεται όσο και αν αυτή κοστίζει», είχε δηλώσει χαρακτηριστικά ο τότε πρόεδρός της, Robert Woodruff.
Αυτή η πατριωτική κίνηση καθιέρωσε την Coca-Cola στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, κάτι που δεν µπόρεσε να επιτύχει κανείς από τους ανταγωνιστές της τα επόµενα χρόνια.
Ακόμα και οι Γερμανοί αιχμάλωτοι των Αμερικανών "εθίστηκαν" στην Coca-Cola, καθώς μαζί με το γεύμα τους τους ερχόταν και ένα μπουκάλι Coca-Cola, ως ένδειξη ενσυναίσθησης και σεβασμού προς τους αιχμαλώτους.
Την ίδια στιγμή, η Coca-Cola συνεργάστηκε με το Υπουργείο Άμυνας των ΗΠΑ και ανέγειρε 64 εργοστάσια εμφιάλωσης κοντά στα στρατεύματα, από την Ευρώπη μέχρι τον Ειρηνικό. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα την τεράστια γεωγραφική εξάπλωση της εταιρείας σε παγκόσμιο επίπεδο.
Μετά τον πόλεμο, σε πολλές χώρες όπου υπήρχαν αμερικανικά στρατεύματα, η Coca-Cola ήδη διέθετε υποδομές και πιστό κοινό, διευκολύνοντας τη μεταπολεμική εξάπλωσή της. Το "δολάριο" είχε έρθει για να μείνει…
Ο Πόλεμος ήταν η μεγάλη ευκαιρία για την Coca-Cola για να τοποθετηθεί εντός Αμερικής ως το απόλυτο "πατριωτικό προϊόν", καθώς θα συντρόφευε -με κόστος μόλις 5 cents- τους στρατιώτες στο μέτωπο. Όταν αυτοί θα επέστρεφαν στην Αμερική, δεν θα ξεχνούσαν, τις δύσκολες εκείνες ώρες, ποιος ήταν μαζί τους…
Διαβάστε ακόμα: Coca-Cola. H ιστορία του διάσημου αναψυκτικού{alertInfo}
Εν κατακλείδι, κυρίως ο Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος όχι μόνο αύξησε κατακόρυφα τα κέρδη της εταιρείας (και φυσικά την αναγνωρισιμότητά της), αλλά την κατέστησε -χάρη στην ανάπτυξη δικτύου εμφιαλωτών παγκοσμίως- ως ένα παγκόσμιο brand.