Οταν τα McDonald's διατυμπάνιζαν ότι δεν προσλαμβάνουν Ελληνες....

Οι εταιρείες ανέκαθεν αναζητούσαν τρόπους ώστε να περάσουν το μήνυμά τους στο κοινό που επιθυμούν. Έργο, αν μη τι άλλο, δύσκολο, καθώς συχνά το μήνυμα χάνεται μέσα στη μάζα, με αποτέλεσμα να μην ενταχθεί στο consideration set του εν δυνάμει πελάτη.

Πώς όμως θα καταφέρει να τραβήξει την προσοχή και να διατηρήσει το ενδιαφέρον αμείωτο (αλλά και να δημιουργήσει buzz); Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα ήταν η ανατρεπτική καμπάνια των McDonald's στη Σουηδία, το 2008.

H εν λόγω διαφήμιση είχε ως στόχο την προώθηση της διαφορετικότητας και της ένταξης στο χώρο εργασίας. Θα το έκανε όμως με τρόπο προκλητικό…

Συγκεκριμένα, περιλάμβανε τολμηρές δηλώσεις όπως: «Δεν προσλαμβάνουμε Τούρκους, Έλληνες, Πολωνούς, Ινδούς, Αιθίοπες, Βιετναμέζους, Κινέζους ή Περουβιανούς». Σε μία πρώτη ανάγνωση το μήνυμα αυτό προκαλεί οργή, θυμό, ταυτόχρονα όμως σε παρακινεί να διαβάσεις και τη συνέχεια.

Αυτή η δήλωση συνοδευόταν, πιο κάτω, από μια διευκρίνιση: «Ούτε Σουηδούς, Νοτιοκορεάτες ή Νορβηγούς. Προσλαμβάνουμε άτομα. Δεν μας ενδιαφέρει ποιο είναι το επώνυμό σας. Η φιλοδοξία και η αποφασιστικότητα δεν έχουν καμία σχέση με την εθνικότητά σας. Τα McDonald's είναι μία από τις πιο inclusive εταιρείες στη Σουηδία, με έως και 95 εθνικότητες να εργάζονται για εμάς».

Ξαφνικά, όλα αλλάζουν!!! Αυτό που φαινόταν ως ρατσιστικό, αίφνης μετατρέπεται σε μία ισχυρή δήλωση κατά των διακρίσεων.

Παρόλο που αρχικά προκάλεσε αντιδράσεις λόγω της προκλητικής της φύσης, τελικά συνέβαλε στην ενίσχυση της θετικής εικόνας των McDonald's ως εργοδότη που προάγει την πολυπολιτισμικότητα. Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2008, η θετική αντίληψη για τα McDonald's ως εργοδότη αυξήθηκε κατά 21%, ενώ οι αιτήσεις εργασίας αυξήθηκαν κατά 4.000 σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους.

Διαβάστε ακόμα: Οταν άνοιξε το πρώτο McDonald's στη Ρωσία...{alertInfo}


Νεότερη Παλαιότερη
Protopapadakis-biblia