1911: Η Χρονιά που η Fiat "γλύκανε" τους πελάτες της...

Τι βγάζει η Fiat; Μα φυσικά αυτοκίνητα, θα απαντήσει κάποιος. Σωστό κατά το ήμισυ. Η Fiat βάζει το λογότυπό της, εδώ και πάνω από έναν αιώνα, σε σοκολατίνες, οι οποίες μάλιστα είναι το πιο δημοφιλές της προϊόν… 

Το Majani Fiat είναι μία διάσημη ιταλική πάστα, γνωστή και ως "Fiat Cremino", η οποία δημιουργήθηκε από τη σοκολατοποιία Majani σε συνεργασία με τη Fiat το 1911. 

Το 1911, η Fiat διοργάνωσε έναν διαγωνισμό για τη δημιουργία μιας σοκολάτας που θα προωθούσε το νέο της μοντέλο, το Fiat Tipo 4. Η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία θα την έδινε ως δώρο σε κάθε νέο πελάτη της.

Η Majani, μια παραδοσιακή σοκολατοποιία που ιδρύθηκε το 1796 στη Μπολόνια, κέρδισε τον διαγωνισμό με το Cremino Fiat: που διέθετε εναλλασσόμενες στρώσεις από gianduja (σοκολάτα φουντουκιού) και πάστα αμυγδάλου. Οι τέσσερις στρώσεις αντί για τις τρεις που συνηθίζονται στο cremino παρέπεμπαν τεχνηέντως προς το νέο Tipo 4.

Διαβάστε ακόμα: Volkswagen. Παρασκευάζει λουκάνικα από το 1973... {alertInfo}

Μολονότι το τελευταίο Tipo 4 αποσύρθηκε το 1918 από τους δρόμους, το cremino της Fiat θα συνέχιζε την ένδοξη πορεία του. 115 χρόνια μετά, η σοκολατίνα της Fiat -η μυστική συνταγή παραμένει αναλλοίωτη μέχρι τις μέρες μας- εξακολουθεί μαζί με διάφορες παραλλαγές της να πωλείται ανά τη χώρα.

Εικάζεται δε ότι ο πρόεδρος της Fiat, Gianni Agnelli, δήλωσε κάποτε, ευρισκόμενος στο ίδιο τραπέζι με την απόγονο της σοκολατοποιίας, ότι «η εταιρεία πούλησε περισσότερες σοκολάτες Fiat απ' ό,τι αυτοκίνητα». Το σίγουρο είναι ότι, σύμφωνα με τη Majani, πωλούνται 5 εκατ. πάστες Fiat ετησίως.


Νεότερη Παλαιότερη
Protopapadakis-biblia