Reputation management. Πώς να την καταστρέψεις σε 24 ώρες...

Στην εποχή του διαδικτύου και των social media οι κάθε λογής κακόβουλοι πελάτες έχουν βρει πεδίον δόξης λαμπρόν. Δυστυχώς, ακόμα και σήμερα αρκετοί ιδιοκτήτες εστιατορίων και ξενοδοχείων αδυνατούν να τους χειριστούν σωστά, υποπίπτοντας σε λάθη που μπορεί να πλήξουν ανεπανόρθωτα τη φήμη τους. 

Πριν από χρόνια ένα ζευγάρι επισκέφθηκε αθηναϊκό εστιατόριο στα νότια προάστια. Η πελάτισσα, εμφανώς δυσαρεστημένη, ισχυρίστηκε ότι στο φαγητό του φίλου της εντοπίστηκε κατσαρίδα(!). «Δεν αρμόζει κάτι τέτοιο σε εστιατόριο σαν το δικό σας» λέει στον αμήχανο και συνάμα ευγενικό σερβιτόρο, ο οποίος προθυμοποιείται να αντικαταστήσει το πιάτο. Η κυρία είναι έξαλλη και απαιτεί να μιλήσει με το αφεντικό, στον οποίο του διαμηνύει με έντονο ύφος ότι «δεν θα θέλατε να δείτε μία αρνητική κριτική στο διαδίκτυο». 
Ο ιδιοκτήτης υποπίπτει στο πρώτο του ατόπημα: υπόσχεται τη μη χρέωση του πιάτου. Ωστόσο, την ώρα του λογαριασμού, το ζευγάρι απαίτησε επιπλέον έκπτωση. Μετά από έντονη αντιπαράθεση, ο ιδιοκτήτης υπαναχωρεί ξανά (δεύτερο ατόπημα), κάνοντας έκπτωση 20% στον λογαριασμό.
Τα χειρότερα, ωστόσο, δεν είχαν έρθει ακόμα. Την επόμενη μέρα η πελάτισσα έγραψε ένα άκρως επικριτικό σχόλιο στην, σχεδόν ανενεργή (τρίτο ατόπημα) σελίδα του εστιατορίου στο Facebook, αλλά και στην πλατφόρμα από όπου είχε κάνει την κράτηση. Μάλιστα, η αναλυτική περιγραφή της συνοδεύτηκε και από φωτογραφία του επίμαχου πιάτου διανθισμένου με την κατσαρίδα. Χαρακτήρισε δε αδιάφορο τόσο τον σερβιτόρο όσο και τον ιδιοκτήτη, ενώ ξέχασε να αναφέρει την έκπτωση που της χορηγήθηκε. 
Ισχυρίστηκε ότι η αντικατάσταση του πιάτου έγινε αφού πρώτα αμφισβητήθηκαν έντονα τα λεγόμενά της, ενώ δεν παρέλειψε να παροτρύνει τους χρήστες της εν λόγω πλατφόρμας κρατήσεων να αποφύγουν να το επισκεφτούν, παρά μόνο εάν επιθυμούν «να φάνε κατσαρίδες»… Η ανάρτησή της, μάλιστα, απέσπασε πολλά σχόλια που την επαίνεσαν για την τόλμη της να ‘’ξεσκεπάσει’’ την επιχείρηση.
Παρόλα αυτά, επίσημη αντίδραση από το εστιατόριο δεν υπήρξε ποτέ (τέταρτο ατόπημα), το οποίο προφανώς έκρινε ότι δεν χρειαζόταν να πει τη δική του εκδοχή, ούτε καν να πει την αλήθεια, ότι δηλαδή το πιάτο της φωτογραφίας δεν σερβίρεται από το συγκεκριμένο μαγαζί... Ως εκ τούτου, το συμβάν πήρε διαστάσεις, με τις αρνητικές κριτικές -από χρήστες, όχι πραγματικούς πελάτες- να συρρέουν και τη φήμη του εστιατορίου να πέφτει στα τάρταρα.

Πηγή: με πληροφορίες από το paskedi.gr 

Νεότερη Παλαιότερη
Protopapadakis-biblia