Ο θάνατος του room service...

Οι εποχές έχουν αλλάξει. Οι ανάγκες έχουν αλλάξει. Δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε ότι το άλλοτε κραταιό room service, σήμα-κατατεθέν των πολυτελών ξενοδοχείων, πλέον πνέει τα λοίσθια και σύντομα αναμένεται να έχει την τύχη του minibar.

Τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότερα ξενοδοχεία ‘’εκπαραθυρώνουν’’ το room service. Ενδεικτικά, το 2013 μόλις το 1/4 των επισκεπτών το χρησιμοποιούσε, ενώ το 2016 μόλις το 22% των αμερικάνικων ξενοδοχείων (από 37% το 2014) διέθετε υπηρεσίες room service, το οποίο στην εποχή των on-demand meal-delivery apps μάλλον φαντάζει παρωχημένο (και δαπανηρό). 
Πλέον οι επισκέπτες, εξοικειωμένοι με τέτοιου είδους εφαρμογές, προχωρούν σε παραγγελίες από τοπικά καταστήματα. Σε αυτές τις περιπτώσεις, ανάλογα πάντα με την πολιτική του κάθε ξενοδοχείου, η παραγγελία μπορεί να παραδοθεί στο front desk ή να πάει απευθείας στο δωμάτιο του επισκέπτη. Τέλος, δύναται η ‘’συναλλαγή’’ να γίνει στο lobby. 
Πέρα από την εξέλιξη της τεχνολογίας (αλλά και τα ‘’εκλεπτυσμένα’’ μηχανήματα αυτόματης πώλησης που απαντώνται σε πολλά ξενοδοχεία, από όπου ο επισκέπτης μπορεί να προμηθευτεί ακόμα και έτοιμα, ζεστά γεύματα), άλλοι λόγοι που οδήγησαν στην απαξίωση του room service (ήδη από το 2013 είχε προαναγγελθεί από τον Τύπο ο κορεσμός της εν λόγω υπηρεσίας) ήταν οι ακόλουθοι: ήταν ανέκαθεν πανάκριβο ($40 για ένα club sandwich), διέθετε περιορισμένες επιλογές, ενώ συχνά συνιστούσε και πηγή δυσαρέσκειας, ιδιαίτερα όταν το φαγητό έφθανε με σημαντική καθυστέρηση (και φυσικά κρύο). Σαν να μην έφθαναν όλα αυτά, το κερασάκι στην τούρτα δεν ήταν άλλο από την πανδημία…
Την ίδια στιγμή, ‘’αγκάθι’’ αποτελούσε και για το ίδιο το ξενοδοχείο που, παρά τις υψηλές τιμές, είχε αυξημένο κοστολόγιο (ύπαρξη προσωπικού 24 ώρες το 24ωρο, επαρκής χώρος στην κουζίνα, καθαρισμός σκευών κ.λπ.).
Για το λόγο αυτό αρκετά ξενοδοχεία είτε επενδύουν σε μοντέλα grab and go (από το εστιατόριό τους) ή έχουν εγκαινιάσει συνεργασία με food delivery apps (επιβραβεύοντας μάλιστα τους επισκέπτες με πόντους), προκειμένου να μην στερήσουν από τους επισκέπτες τους να δειπνήσουν στο δωμάτιο. Για παράδειγμα, τα Hyatt συνεργάζονται από το 2016 με την Go Puff, τα IHG με τα Grubhub και τα Marriot Bonvoy με την UberEats. 

Νεότερη Παλαιότερη
Protopapadakis-biblia