Καταραμένο shrinkflation. Πώς ο πληθωρισμός ''εξαϋλώνει" τις συσκευασίες...

Τα αγαπημένα μας σνακ γίνονται μικρότερα χάρη στο shrinkflation, με τις τιμές πάντως να παραμένουν στο ύψος τους. 

Η «συρρίκνωση» των προϊόντων γίνεται εδώ και δεκαετίες, αλλά οι πρόσφατες αλλαγές που σχετίζονται με τον πληθωρισμό έχουν πλήξει μια σειρά από αγαπημένα προϊόντα, όπως τα Doritos

Σε κανέναν δεν αρέσει να πληρώνει περισσότερα για τα αγαθά - ειδικά σε εποχές όπως αυτή που ο ανεξέλεγκτος πληθωρισμός ανεβάζει συλλήβδην τις τιμές. Ωστόσο, οι προμηθευτές έχουν και άλλες επιλογές εκτός από την αύξηση των τιμών: Μπορούν να μειώσουν το κόστος, κάνοντας τα προϊόντα τους μικρότερα. Έτσι, την επόμενη φορά που θα πάρετε το αγαπημένο σας σνακ ή ποτό, μην ελέγξετε μόνο την τιμή, αλλά και το βάρος. Είναι πολύ πιθανό να έχουν «πληγεί» από το shrinkflation.

Ο "συρρικνωτικός πληθωρισμός" δεν είναι κάτι καινούργιο - η λέξη από μόνη της υπάρχει εδώ και τουλάχιστον μια δεκαετία σύμφωνα με το Merriam-Webster - αλλά η έννοια έχει λάβει νέο ενδιαφέρον πρόσφατα, καθώς o πλανήτης αντιμετωπίζει τα χειρότερα ποσοστά πληθωρισμού εδώ και πολλές γενιές. Πλέον πληθώρα περιπτώσεων συρρικνωμένων προϊόντων έχουν εμφανιστεί παντού στα σούπερ μάρκετ.

Για παράδειγμα, αν αγοράσετε Doritos, θα βρείτε μέσα περίπου πέντε τσιπς λιγότερα. Η εταιρεία που τα παρασκευάζει παραδέχτηκε ότι επέλεξε το δρόμο της μείωσης της συσκευασίας κατά 5%. «Ο πληθωρισμός πλήττει τους πάντες. Βγάλαμε λίγο από τη σακούλα, ώστε να σας δώσουμε την ίδια τιμή και να συνεχίσετε να απολαμβάνετε τα τσιπς» δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρείας. 

Το ίδιο ισχύει και για τα κρακεράκια Wheat Thins. Ένας εκπρόσωπος της Mondelez επιβεβαίωσε ότι ένα κουτί οικογενειακού μεγέθους διαθέτει πλέον 28 λιγότερα κρακεράκια. Ακόμα και η Gatorade έχει συρρικνωθεί, κατά περίπου 12%. 

Οι εταιρείες που προβαίνουν σε shrinkflation συνήθως επανασχεδιάζουν την ίδια στιγμή την συσκευασία τους, αποκρύπτοντας στοιχεία, ώστε να προκαλέσουν «σύγχυση» στους καταναλωτές. Ουκ ολίγες φορές οι συσκευασίες έχουν γίνει πιο στενές, με αποτέλεσμα η διαφορά να μην γίνεται εύκολα αντιληπτή. Εξάλλου, οι εταιρείες δεν πρόκειται ποτέ να ανακοινώνουν από μόνες τους ότι έχει συρρικνωθεί το καθαρό βάρος. Πάντα ανακοινώνουν τα θετικά νέα (π.χ. νέα αεροδυναμική συσκευασία). 

Την επόμενη λοιπόν φορά που θα παρατηρήσετε μία αλλαγή στη συσκευασία του αγαπημένου σας προϊόντος, προσέξτε διότι ίσως να πάρετε less for more…

Διαβάστε ακόμη Τα Pringles και το... shrinkflation


Νεότερη Παλαιότερη
Protopapadakis-biblia