Influencer marketing. Πότε μπορεί να είναι επικερδής για ένα ξενοδοχείο;

Οι πιθανότητες είναι ότι τα τελευταία χρόνια διάφοροι influencers σας έχουν προσεγγίσει και έχουν ζητήσει να παρέχετε δωρεάν διαμονή με αντάλλαγμα την προώθηση της εταιρείας σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Μια συνεργασία με influencer μπορεί να είναι επωφελής για εσάς, ωστόσο ουκ ολίγες φορές το αποτέλεσμα δεν είναι ικανοποιητικό.  

Ορισμένοι βασικοί παράμετροι που θα πρέπει να ληφθούν υπόψη αν σκέφτεστε να συνεργαστείτε με έναν influencer για το ξενοδοχείο, το θέρετρο ή το εστιατόριό σας, είναι οι ακόλουθοι:

Υπολογίστε τους followers
Πρώτα από όλα, ρίξτε μια ματιά στα προφίλ του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αλλά και σε ποιο μέσο είναι πιο δυνατός. Εκ πρώτης όψεως μπορεί να εντυπωσιαστείτε από τον αριθμό των ακολούθων του, αν και αρκετά συχνά αυτός μπορεί να μην αντικατοπτρίζει πραγματικά τον αριθμό των ατόμων που ασχολούνται ενεργά με τις αναρτήσεις του influencer (σ.σ. μην ξεχνάμε ότι πολλοί followers είναι fake). 
Εξάλλου, αρκετές φορές οι nano ή micro-influencers (π.χ. ένας blogger με 10-15 χιλιάδες ακολούθους) μπορεί να αποδειχθούν πιο ωφέλιμοι συγκριτικά με έναν επαγγελματία influencer (π.χ. celebrity ή instagrammer). 

Κάντε την έρευνά σας
Ρίξτε μια ματιά σε μερικές από τις πρόσφατες δημοσιεύσεις και ελέγξτε πόσοι χρήστες σχολιάζουν τις δημοσιεύσεις, κάνουν like ή/και κοινοποιούν τις δημοσιεύσεις. Ένα εξαιρετικά αφοσιωμένο κοινό, με μεγάλο engagement, είναι σαφώς προτιμότερο από τον αριθμό των οπαδών.
Ο influencer θα πρέπει να σας παρέχει ανάλυση των γεωγραφικών και δημογραφικών στοιχείων των ακολούθων του. Το ιδανικό θα ήταν να έχει παρόμοιο κοινό με την αγορά-στόχο σας. Εάν για παράδειγμα η πλειοψηφία των ακολούθων του είναι από τον Καναδά, αλλά οι επισκέπτες σας είναι κυρίως Ευρωπαίοι, τότε μάλλον η συνεργασία δεν θα ευδοκιμήσει.
 
Αξιολογήστε την προσφορά
Είναι πάρα πολύ σημαντικό να καθορίσετε από πριν τους όρους της συνεργασίας, τι δηλαδή ακριβώς ζητάτε από τον influencer. Πόσες αναρτήσεις θα κάνει, σε ποια μέσα, αν θα ανεβάσει βίντεο, αν θα ανεβάσετε εσείς οι ίδιοι -με την άδειά του φυσικά- κάποιες ιστορίες (π.χ. φωτογραφίες) κ.λπ. 
Θεωρείται εκ των ων ουκ άνευ ότι έχετε μελετήσει τα αποτελέσματα από προηγούμενες συνεργασίες του influencer. 
Εάν στόχος σας είναι οι απευθείας κρατήσεις, η δημιουργία μιας ειδικής προσφοράς με έναν αποκλειστικό κωδικό έκπτωσης που θα περιλαμβάνεται στις αναρτήσεις του influencer είναι μια στρατηγική που πρέπει να εξετάσετε, προκειμένου να αξιολογήσετε τα αποτελέσματα. 
Μπορείτε επίσης να συμπεριλάβετε και άλλες τοπικές επιχειρήσεις στη συνεργασία, όπως κοντινά εστιατόρια και αξιοθέατα, ώστε να έχετε και ανταποδοτικά οφέλη.
 
Αξιολογήστε την απόδοση της επένδυσης (ROI)
Πριν αποφασίσετε αν θα συνεργαστείτε ή όχι με έναν influencer, θα πρέπει πρώτα να καθορίσετε τους στόχους (π.χ. αναγνωρισιμότητα, απευθείας κρατήσεις) και κατόπιν να υπολογίσετε το κόστος αυτής της ενέργειας. 
Εάν προσφέρετε διαμονή δύο διανυκτερεύσεων σε χαμηλή περίοδο, τότε η «ζημιά» για εσάς είναι σχετικά μικρή, γεγονός που καθιστά τη συνεργασία ελκυστική. Εάν, ωστόσο, ο influencer ζητά διαμονή για μια εβδομάδα κατά τη διάρκεια της περιόδου αιχμής, αυτό θα είναι μια σημαντική επένδυση για την επιχείρησή σας. 

Νεότερη Παλαιότερη
Protopapadakis-biblia