«At first, you need all the help you can get» (στην αρχή, χρειάζεσαι κάθε βοήθεια) είναι μια φράση που λένε οι Αμερικάνοι για να καταδείξουν τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει μια επιχείρηση που μόλις έχει ανοίξει και την έντονη ανάγκη προκειμένου να γνωστοποιήσει την παρουσία της.

Κάποιοι όμως φαίνεται ότι την αναγνωρισιμότητα δεν την θέλουν ή δεν ξέρουν τι να κάνουν για να την αποκτήσουν. Αναφέρομαι στο νεότευκτο Ολυμπιακό Μουσείο της Αθήνας (Athens Olympic Museum), το οποίο τελεί υπό την αιγίδα της Ελληνικής Ολυμπιακής Επιτροπής αλλά και της Διεθνούς  Ολυμπιακής Επιτροπής.

Διαβάστε επίσης Το σπίτι του Ζορμπά μετατρέπεται σε μουσείο...

Μία καλή μου φίλη, που έχει δημιουργήσει ένα site τουριστικού περιεχομένου, η οποία ομολογώ ότι με έχει εκπλήξει με τη σοβαρή δουλειά που κάνει και που σαν στόχο έχει να προωθήσει αφιλοκερδώς καινοτόμες ιδέες και επιχειρήσεις στο χώρο της φιλοξενίας, της εστίασης, αλλά και της δευτερογενούς παραγωγής, μου εκμυστηρεύτηκε με λύπη ότι προσέγγισε την εν λόγω εταιρεία (παραθέτω αυτούσιο το μήνυμα).

«Καλησπέρα σας! Θερμές ευχές για το ξεκίνημά σας και την high end τεχνολογική αποτύπωση των εκθεμάτων σας. Είμαστε ενεργοί επαγγελματίες του ξενοδοχειακού κλάδου που παράλληλα με την εργασία μας δημιουργήσαμε εδώ και ένα χρόνο τον ιστότοπο … για την προώθηση του Ελληνικού ποιοτικού τουριστικού προϊόντος. Η ιστοσελίδα www…. έχει καλύψει μία ευρεία γκάμα θεμάτων και έχει φιλοξενήσει επαγγελματίες του κλάδου, ενώ οι επισκέπτες της προέρχονται αισίως από 208 χώρες. Θα σας ενδιέφερε μια δωρεάν και πλήρη παρουσίαση του Athens Olympic Museum στα Ελληνικά και Αγγλικά; Στην περίπτωση που θα σας ενδιέφερε η πρότασή μας, θα σας σταλεί σχετικό email με τα στοιχεία που θα χρειαστούμε. Με εκτίμηση …».

Στην σοβαρή, αν κρίνει κάποιος από το ύφος του μηνύματος, αυτή πρόταση, όπου αν μη τι άλλο μιλάμε για δωρεάν προβολή από ένα ‘’δυνατό’’ site, η απάντηση ήρθε ως εξής:

«Ευχαριστούμε πολύ για τις θερμές ευχές και το ενδιαφέρον σας. Θα μπορούσατε να μας στείλετε κάποια παραπάνω στοιχεία για το site σας; Όπως επισκεψιμότητα, δημογραφικά στοιχεία κα.».

Είναι φανερό ότι αυτός/η που έχει αναλάβει υπεύθυνος επικοινωνίας για το Athens Olympic Museum τελεί υπό σύγχυση. Προφανώς δεν γνωρίζει από μάρκετινγκ, δημόσιες σχέσεις ή reputation management, αλλά μάλλον πρόκειται για κάποιον/α που εργάζεται με όρους δημοσίου.

Αυτό που δεν έχει καταλάβει είναι ότι δεν αναφερόμαστε σε κάποια πληρωμένη καταχώρηση ή για κάποια πιθανή συνεργασία με influencer, οπότε ζητάμε διάφορες πληροφορίες για να δούμε επισκεψιμότητες, interaction, είδος αγοράς στόχου κ.λπ. Εδώ αναφερόμαστε σε δωρεάν προβολή και μάλιστα όχι μόνο στα ελληνικά, αλλά και στα αγγλικά…

Το να απαντάς με αυτό τον τρόπο σε κάποιον που επιθυμεί να σε προβάλει αφιλοκερδώς είναι βλακώδες και άκρως υποτιμητικό για τον παραλήπτη (σαν να του λέει, δώσε μου κάποια στοιχεία, για να δω αν θα ασχοληθώ μαζί σου). 

Θα σου πάρει, κύριε/κυρία, μόλις δύο λεπτά να μπεις στο site και να διαμορφώσεις μια εικόνα. Αλλά προφανώς εκεί στο Μουσείο ο/η υπεύθυνος επικοινωνίας έχει να ασχοληθεί με πιο σοβαρά πράγματα…

Για την ιστορία η φίλη μου τους έστειλε τα στοιχεία που ζητούσαν, αλλά, όπως εξάλλου ανέμενε, δεν πήρε καμία απάντηση (όπως λέει και ο λαός μας, "η κακή μέρα φαίνεται από το πρωί"). Φαίνεται ότι οι 208 χώρες και τα 650.000 αποτελέσματα στην Google δεν επαρκούσαν...