Menu. Το απόλυτο εργαλείο πωλήσεων

Το μενού δεν είναι απλώς ένας ενημερωτικός κατάλογος, αλλά ο καθρέπτης του χώρου και της κουζίνας. Αναμφίβολα πρόκειται για το κυριότερο εργαλείο πωλήσεων, γι’ αυτό θα πρέπει να σχεδιαστεί με επαγγελματισμό.


Η κάρτα σας θα πρέπει να ανανεώνεται ανά τακτά χρονικά διαστήματα προκειμένου να κρατάτε το ενδιαφέρον των επισκεπτών σας ζωντανό με καινοτόμες γαστρονομικές προτάσεις, ώστε να πειραματιστούν, να δοκιμάσουν και να απολαύσουν. 

Με τις περιοδικές αλλαγές στο μενού (χωρίς ωστόσο να αλλάξετε τα βασικά πιάτα που είναι εξαιρετικά δημοφιλή) θα δώσετε μια νέα πνοή και θέμα για συζήτηση ανάμεσα στις παρέες, ιδιαίτερα αν προσφέρετε μία ανεπανάληπτη εμπειρία (π.χ. ξεχωριστή παρουσίαση, μοναδικά υλικά, συμβουλές από τον σεφ –χωρίς να αποκαλύπτεται το μυστικό τους- ώστε οι επισκέπτες να παρασκευάσουν τα πιάτα σπίτι τους).

Οι περιγραφές των πιάτων πρέπει να ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα και να «ταξιδεύουν» τον αναγνώστη. Σύμφωνα με έρευνες, μάλιστα, όταν ένα πιάτο περιγράφεται με κάθε δυνατή λεπτομέρεια, οι πωλήσεις του αυξάνονται κατά 27%, πείθοντας τον πελάτη όχι μόνο να το παραγγείλει, αλλά και να το απολαύσει περισσότερο.

Ενίοτε επιστρατεύονται τοπικές ορολογίες για να κάνουν το φαγητό να δείχνει πιο αυθεντικό. Για παράδειγμα, αν τα τυριά ενός μενού έχουν ονομασία προέλευσης π.χ. κεφαλογραβιέρα Κρήτης ή χαλούμι Κύπρου, δηλώνοντας την τοπικότητα του πιάτου το πιάτο αυτόματα γίνεται πιο ελκυστικό.

Συχνά κατά την ονοματοδοσία χρησιμοποιείται η τεχνική της επίκλησης στο συναίσθημα -οι πελάτες βλέπουν με συμπάθεια πιάτα που περιλαμβάνουν παραδοσιακά ή οικογενειακά ονόματα- όπως «μπέικον του σπιτιού», «προσούτο της εξοχής», «χωριάτικα αβγά», «η συνταγή της γιαγιάς»- ή η τεχνική του ingredient branding (χρήση ενός πολύ γνωστού brand name, π.χ. «Jack Daniel’s Burger»).

Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στο μέγεθος και το είδος της γραμματοσειράς, τα χρώματα (οι ειδικοί του μάρκετινγκ συνιστούν τη χρησιμοποίηση τριών τουλάχιστον χρωμάτων στο σχεδιασμό του καταλόγου), τα σύμβολα και τις φωτογραφίες (αν υπάρχουν, θα πρέπει να είναι αντιπροσωπευτικές) για πιάτα που θέλετε να ξεχωρίσουν, στην ισορροπημένη κατανομή των εδεσμάτων (κάθε κατηγορία θα πρέπει να χωράει σε μια σελίδα και να μην συνεχίζεται στην επόμενη) και στην αποφυγή ορθογραφικών λαθών ή πρόχειρων διορθώσεων με το χέρι.

Θεωρείται εκ των ων ουκ άνευ η mobile εκδοχή του μενού (τα περισσότερα μενού σήμερα ανοίγονται από κινητά τηλέφωνα) καθώς και η άριστη κατάσταση τους, που πρέπει πάντα να είναι πεντακάθαροι και σε άριστη κατάσταση. Σκισμένοι, τσαλακωμένοι, λερωμένοι ή «διαβρωμένοι» από τον ήλιο κατάλογοι θα πρέπει να αντικατασταθούν αμέσως.

Διαβάστε επίσης Πώς μας πείθουν τα εστιατόρια να καταναλώσουμε περισσότερα...

Συμπληρωματικό του μενού είναι και το ειδικό έντυπο πάνω στο τραπέζι ή μέσα στο μενού, που συνήθως ενημερώνει τον πελάτη για «το πιάτο της ημέρας». Ωστόσο η διάθεση πολλών και διαφορετικών μενού πρέπει να αποφεύγεται καθώς μπορεί να προκαλέσει σύγχυση στους πελάτες.


Πηγή: Πρακτικές Μάρκετινγκ στην Εστίαση

Νεότερη Παλαιότερη
Protopapadakis-biblia