Το τρικ με το αόρατο ψάρι είναι ένα από τα πιο δημοφιλή publicity stunts (επικοινωνιακά τρικ) του 20ου αιώνα. Ενορχηστρωτής ήταν ο Harry Reichenbach, από τους πρώτους δημοσιολόγους (publicists), ο οποίος στις αρχές του 20ου αιώνα φημιζόταν για τα τεχνάσματα που έκανε για να προωθήσει ταινίες και ηθοποιούς.

restaurant-publicity-stunts

Αυτή τη φορά ωστόσο επινόησε κάτι μοναδικό, αν και πολλοί ισχυρίζονται ότι το αντέγραψε καθώς το είδε κάπου αλλού, για να κάνει «θόρυβο» για το εστιατόριο μιας πρώην εργαζόμενης σε τσίρκο. 

Τοποθέτησε λοιπόν στη βιτρίνα ένα μεγάλο ενυδρείο, που ήταν «παροπλισμένο» στην αποθήκη, ισχυριζόμενος ότι εκεί διαβιούσε ένα βραζιλιάνικο ψάρι που ήταν αόρατο. Τοποθέτησε και μία χάρτινη πινακίδα που ανέγραφε «The only living Brazilian invisible fish».

Διαβάστε εδώ Ο "θάλαμος αυτοϊκανοποίησης" και το κυνήγι της δημοσιότητας

Το τέχνασμα έπιασε (ιδιαίτερα όταν λίγο αργότερα επιστρατεύτηκε και ένα ανεμιστηράκι που «τάραζε» το νερό), καθώς προσέλκυσε ορδές επισκεπτών, με ορισμένους από αυτούς μάλιστα να δηλώνουν ότι είδαν το αόρατο ψάρι…