To χαράτσι του Skroutz και το ατόπημα των μικρών εταιρειών

Σε απόγνωση βρίσκονται, λέει, οι επιχειρήσεις οι οποίες συνεργάζονται με την πλατφόρμα skroutz.gr, καθώς η τελευταία τους ζητά μέχρι την 1η Μαρτίου του 2023 400 ευρώ και ΦΠΑ ως ετήσια συνδρομή.

Όλες αυτές οι επιχειρήσεις, μικρομεσαίες στο σύνολό τους, είχαν επενδύσει στο ηλεκτρονικό εμπόριο και δη στο skroutz. Όλα αυτά όμως τώρα κλονίζονται, με πολλές εταιρείες να δηλώνουν ότι δεν μπορούν να αντέξουν και αυτό το έξοδο.

Ολες αυτές οι επιχειρήσεις υπέπεσαν στο ίδιο σφάλμα, όπως και οι συνάδελφοί τους στην τουριστική βιομηχανία, που στηρίχτηκαν σε υπερθετικό βαθμό σε tour operators και άλλους μεσάζοντες τύπου Booking.

Το πρόβλημα είναι ότι όταν αυτοί οι μεσάζοντες αποκτούν δεσπόζουσα θέση στην αγορά, όπως έγινε εσχάτως και με τον skroutz, τότε αυτό νομοτελειακά μεταφράζεται σε απαίτηση για υψηλότερες προμήθειες. Το έργο εξάλλου έχει παιχτεί αμέτρητες φορές.

Λένε ότι το μεγαλύτερο λάθος που μπορεί να κάνει μια μικρή επιχείρηση, είναι να σκέφτεται σαν μικρή επιχείρηση. Αλήθεια, όλοι αυτοί που σήμερα έπεσαν από τα σύννεφα, δεν έβλεπαν που πήγαινε η αγορά; Εξανέστησαν όλοι αυτοί με την κίνηση του skroutz, όταν και οι ίδιοι, αν ήταν στη θέση του, προφανώς θα έκαναν το ίδιο.

Και τώρα το ερώτημα είναι, πόσοι από αυτούς επένδυσαν στην ψηφιακή εποχή; Και όταν λέμε ψηφιακή εποχή, δεν εννοούμε να περιμένουμε από τον κάθε skroutz και την κάθε Booking να μας προωθήσει τα προϊόντα μας σε ένα ευρύτερο κοινό (σ.σ. αν και θα πρέπει να υπάρχει ως εναλλακτικό κανάλι διανομής);

Πόσοι από αυτούς έχουν μία δυνατή ιστοσελίδα; πόσοι έχουν επενδύσει σε στρατηγικές SEO; πόσοι γνωρίζουν τι εστί content marketing; πόσοι έχουν αξιοποιήσει online εργαλεία όπως Google Ads, Facebook Ads και remarketing; πόσοι κάνουν τακτικά αναρτήσεις στα πιο δημοφιλή social media και αλληλοεπιδρούν με το κοινό τους; πόσοι ξέρουν τι είναι το e-mail marketing; πόσοι διαβάζουν και απαντούν σε κριτικές; πόσοι από αυτούς, βρε αδερφέ, έχουν επενδύσει στο άμεσο -χωρίς προμήθειες- κανάλι διανομής;

Και ναι, όλα αυτά έχουν κόστος (λες και ο κάθε μεσάζοντας είναι φιλανθρωπικό ίδρυμα και δεν μας χρεώνει – η προμήθεια στην Booking φθάνει και το 20%). Όμως αυτό το κόστος συνιστά επένδυση. Πόσοι, αλήθεια, έχουν εκπαιδευτεί, ενίοτε και δωρεάν, σε ψηφιακά εργαλεία, ώστε να γνωρίζουν τι πραγματικά εστί ηλεκτρονικό εμπόριο και digital (αλλά και παραδοσιακό) marketing; 

Ολες οι ερωτήσεις (και πολλές άλλες) είναι ρητορικές…


Νεότερη Παλαιότερη
Protopapadakis-biblia