Ιδιοφυίες του Μάρκετινγκ: Ιούλιος Καίσαρας...

Συχνά με ρωτούν γεμάτοι απορία πώς είναι δυνατόν ο Ιούλιος Καίσαρας να συνδέεται με το μάρκετινγκ. Και όμως, σε αυτόν πιστώνεται ένα ευρέως διαδεδομένο εργαλείο του μάρκετινγκ (και των δημοσίων σχέσεων). Ας δούμε πώς το παρουσιάζει το βιβλίο 100+1 Ιδιοφυίες του Μάρκετινγκ:

Είναι κοινώς αποδεκτό ότι σήμερα η παραδοσιακή διαφήμιση έχει χάσει μέρος από τη λάμψη της. Σημαντική μερίδα του καταναλωτικού κοινού παραμένει δύσπιστη έναντι των διαφημίσεων, ενώ δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις όπου οι καταναλωτές, δεχόμενοι εκατοντάδες ερεθίσματα σε καθημερινή βάση, δεν προσέχουν πλέον τα διαφημιστικά μηνύματα. Ως εκ τούτου, τα στελέχη του μάρκετινγκ αναζήτησαν έναν πιο αποτελεσματικό τρόπο προώθησης των προϊόντων τους.

Ένας πολύ διαδεδομένος και έμμεσος τρόπος προώθησης και προβολής των προϊόντων και υπηρεσιών, ο οποίος γίνεται ολοένα και πιο δημοφιλής είναι οι πληρωμένες καταχωρίσεις στον έντυπο και ηλεκτρονικό Τύπο. 

Πρόκειται για άρθρα ή οπτικοακουστικό υλικό που δημιουργούνται, συνήθως από στελέχη της ίδιας της εταιρείας, τα οποία συνδυάζουν τη δύναμη του ειδησεογραφικού/ενημερωτικού περιεχομένου και της διαφήμισης.

Πρόκειται για τα advertorials (σύντμηση των όρων advertisement και editorial) – ενίοτε εμφανίζονται ως «παρουσίαση» ή «publi». Τα διακριτικά αυτά, μπαίνουν υποχρεωτικά σε εμφανές σημείο, συνήθως στο πάνω ή στο κάτω μέρος, της σελίδας όπου φιλοξενείται το άρθρο, ώστε να υποδηλώσουν ότι η συντακτική ομάδα του μέσου δεν φέρει ευθύνη για το περιεχόμενο του.

Τα advertorials δεν αποτελούν σύγχρονη πρακτική, αφού έκαναν την εμφάνισή τους πριν αρκετές δεκαετίες και συγκεκριμένα στις αρχές του 20ού αιώνα. Βασιζόμενες στη λογική ότι οι άνθρωποι προτιμούν να διαβάσουν ειδήσεις και άρθρα, αντί για τις κοινές διαφημίσεις, οι επιχειρήσεις ξεκίνησαν να δημιουργούν διαφημίσεις υπό μορφή άρθρου (κειμένου) για να προωθήσουν έμμεσα τα προϊόντα τους.

Ωστόσο, η ιστορία τους πάει ακόμα πιο πίσω, στην εποχή της ρωμαϊκής αυτοκρατορίας και συγκεκριμένα στα χρόνια του μέγα στρατηγού και χαρισματικού πολιτικού Julius Caesar (100 π.Χ.-44 π.Χ.). Όταν ο ισόβιος δικτάτορας, όπως τον ανακήρυξε η Σύγκλητος, είχε εξορμήσει στη Γαλάτεια, οι αντίπαλοί του πίσω στη Ρώμη διέσπειραν φήμες για να πλήξουν την εικόνα του. Τότε εφηύρε το advertorial. 

Άρχισε λοιπόν να στέλνει πίσω στη Ρώμη πλείστες αναφορές σχετικά με την πρόοδο των εχθροπραξιών, προκειμένου να κρατά τους πολίτες ενήμερους, ωστόσο ο κύριος στόχος του ήταν να διασφαλίσει ότι όλοι θα είναι ενήμεροι για τους θριάμβους του. Χάρη σε αυτά τα πρωτόλεια advertorials ο Julius Caesar, έχοντας πλέον διαβεί τον Ρουβικώνα με την 13η λεγεώνα, είχε πλέον ισχυροποιήσει και περιχαρακώσει τη φήμη του.

Ωστόσο, ο Julius Caesar πιστώνεται και μία ακόμη ανακάλυψη, καθώς το 55 π.Χ. δημιούργησε το πρώτο employee referral program, όταν παρακίνησε τους στρατιώτες του, δωρίζοντάς τους το 1/3 του ετήσιου μισθού τους, να φέρουν κάποιον φίλο τους για να καταταγεί στο ρωμαϊκό στρατό.  

Πηγή: 100+1 Ιδιοφυίες του Μάρκετινγκ


Νεότερη Παλαιότερη
Protopapadakis-biblia