Η βιομηχανία του τουρισμού ανακαλύπτει το TikTok...

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποτελούν εδώ και καιρό πηγή ταξιδιωτικής έμπνευσης. Η άμεση εμπλοκή στα κοινωνικά κανάλια μπορεί να ενθαρρύνει τις πωλήσεις - ιδίως για τους νεότερους καταναλωτές. 

Ένα από αυτά τα κανάλια είναι το TikTok, με την πλατφόρμα να ευνοεί το φυσικό και αυθεντικό περιεχόμενο που οδηγεί σε αλληλεπίδραση. Ο δε αλγόριθμος του TikTok παίζει εξέχοντα ρόλο, προσαρμόζοντας τη ‘For You Page’ στις μοναδικές προτιμήσεις ή τα ενδιαφέροντα του κάθε χρήστη, παρέχοντάς του προσωποποιημένο περιεχόμενο.

Το TikTok έχει συγκεντρώσει πλούσιο περιεχόμενο που σχετίζεται με ταξίδια, για το οποίο υπάρχει τεράστια ζήτηση. Το hashtag #travel έχει πάνω από 94 δισ. προβολές, ενώ το #tiktoktravel έχει πάνω από 32,7 δισ. Ας δούμε ορισμένα μόνο παραδείγματα για το πώς οι ταξιδιωτικές εταιρείες αξιοποιούν το TikTok:

Η Ryanair χρησιμοποιεί σχετικό και χιουμοριστικό περιεχόμενο

Η Ryanair συγκαταλέγεται μεταξύ των πιο επιτυχημένων ταξιδιωτικών brands στο TikTok, έχοντας πλέον κοινό που ξεπερνά τα 1,4 εκατ. και μέσο όρο προβολής που ξεπερνά κατά πολύ τις 100.000 σε κάθε βίντεο. Το κλειδί για τα σταθερά υψηλά επίπεδα «εμπλοκής» είναι το αστείο και γλαφυρό περιεχόμενό της, το οποίο υποστηρίζει με trendy ήχους και πολιτιστικές αναφορές που είναι πιθανό να έχουν απήχηση στους νεαρούς χρήστες.

Η στρατηγική της Ryanair στο TikTok έρχεται σε αντίθεση με το στερεοτυπικό ταξιδιωτικό περιεχόμενο σε άλλα κοινωνικά μέσα όπως το Instagram, το οποίο τείνει να απεικονίζει όλες τις πτυχές του ταξιδιού με έναν εξιδανικευμένο τρόπο. Αντίθετα, διακωμωδεί την πραγματικότητα της ταξιδιωτικής βιομηχανίας (και ως προς τη δική της φήμη), αναφερόμενη στα πάντα, από δύσκολους επιβάτες μέχρι ακυρώσεις πτήσεων. Με τη σειρά του, αυτό συμβάλλει στην ενίσχυση του βασικού της μηνύματος, το οποίο είναι προσιτά, «χωρίς φρου φρου και αρώματα» ταξίδια.

Σε μια δύσκολη περίοδο για τις αεροπορικές εταιρείες ειδικότερα, η στρατηγική της Ryanair στο TikTok έχει ίσως αποδείξει ότι οι νεότεροι καταναλωτές προτιμούν την ειλικρίνεια και τη σχετικότητα παρά το στυλιζαρισμένο περιεχόμενο στα κοινωνικά δίκτυα.

Τα πάρκα της Disney προσφέρουν behind-the-scenes πληροφορίες για να προσελκύσουν θαυμαστές

Το YouTube υπήρξε στο παρελθόν ένα «ασφαλές καταφύγιο» για περιεχόμενο που σχετίζεται με τη Disney, με εκατοντάδες κανάλια αφιερωμένα αποκλειστικά στα πάρκα και τα θέρετρα. Ωστόσο, πρόσφατα, το TikTok έχει πάρει τα ηνία, με τα Disney Parks να έχουν δημιουργήσει ένα κοινό 4,8 εκατ. στην πλατφόρμα - το μεγαλύτερο από όλα τα κανάλια κοινωνικής δικτύωσης.

Η Disney έχει χρησιμοποιήσει έναν συνδυασμό περιεχομένου και challenges για να αυξήσει την αναγνωρισιμότητα και τη δέσμευση στο TikTok, καθώς και για να προσφέρει καθοδήγηση σχετικά με τους κανονισμούς ασφαλείας και τις αλλαγές στις διάφορες τοποθεσίες της στην μετά πανδημίας εποχή. Επιπλέον, παραθέτει λεπτομέρειες που μπορεί να βρει κανείς στα πάρκα και τα θέρετρά της.

Η εστίαση της Disney στο TikTok καταδείχθηκε περαιτέρω νωρίτερα φέτος, όταν ανακοίνωσε ότι προσλαμβάνει συντονιστές κοινωνικών μέσων. Μια περιγραφή θέσης ανέφερε ότι αναζητείται "υπεύθυνος για την ανάπτυξη στρατηγικών και τακτικών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με εμπειρία σε όλες τις πτυχές των social media, αλλά και μανιώδης χρήστης διαφόρων κοινωνικών πλατφορμών, ειδικά του TikTok".

Η Forestis Dolomites χρησιμοποιεί τους influencers για να προσεγγίσει ένα ευρύτερο κοινό

Η ταξιδιωτική βιομηχανία συνεχίζει να αγκαλιάζει το influencer marketing. Ένα πρόσφατο παράδειγμα προέρχεται από το ξενοδοχείο Forestis Dolomites, το οποίο συνεργάστηκε με διάφορους influencers για να παρουσιάσει το πολυτελές της κατάλυμα στη βόρεια Ιταλία. Ενώ το περιεχόμενο δημιουργήθηκε για διαφορετικά κοινωνικά δίκτυα, εντούτοις το βάρος έπεσε στο TikTok, με κάθε influencer να δημιουργεί συγκεκριμένα βίντεο για την πλατφόρμα.

Ένας λόγος για τον οποίο το influencer marketing λειτουργεί καλά στο TikTok είναι ότι έχει τη δυνατότητα να εξαπλώνεται γρήγορα και να προσεγγίζει νέα κοινά. Σε αντίθεση με το Instagram ή το YouTube, όπου οι χρήστες συνήθως πρέπει να ακολουθούν συγκεκριμένους influencers για να δουν το περιεχόμενό τους, το TikTok σερβίρει στους χρήστες μια ποικιλία περιεχομένου με βάση τα ενδιαφέροντά τους ή άλλα άτομα που ακολουθούν, επιτρέποντας έτσι την διάδοσή του. 

Η συνεργασία του ξενοδοχείου με influencers όπως η Victoria Magrath - η οποία είναι luxury fashion και lifestyle influencer, διασφάλισε ότι το περιεχόμενο θα προσέγγιζε τόσο το υπάρχον όσο και νέο κοινό, το οποίο πληροί τις προδιαγραφές για να εμπίπτει στην ομάδα-στόχο της.

Η Booking πειραματίζεται στο TikTok με νέο περιεχόμενο

Η Booking.com ξεκίνησε πρόσφατα την πρώτη της καμπάνια αποκλειστικά στο TikTok, αξιοποιώντας την αυξανόμενη τάση των καταναλωτών να αγοράζουν μέσω της πλατφόρμας με το #TikTokMadeMeBookIt. Η καμπάνια περιλαμβάνει επτά ονειρεμένες αποδράσεις, τις οποίες οι χρήστες μπορούν να κερδίσουν κάνοντας like, follow και tag.

Αν και πρόκειται για μια απροκάλυπτη προσπάθεια να προωθηθεί η άμεση εμπλοκή (engagement) και να δημιουργηθεί ένα κοινό στο TikTok, η πρώτη καμπάνια της Booking.com συνιστά μια ευκαιρία να δοκιμάσει και να μάθει τι λειτουργεί στην πλατφόρμα και τι όχι.

Όπως ανέφερε η διευθύντρια κοινωνικών μέσων της Booking: "Δεν γνωρίζουμε πραγματικά τι αναζητά η κοινότητα του TikTok. Χρησιμοποιούμε το λανσάρισμα για να χτίσουμε ένα κοινό και προσελκύουμε κόσμο χαρίζοντας ταξίδια και δημοσιεύοντας ένα σωρό διαφορετικό περιεχόμενο για να δούμε τι έχει απήχηση. Προς το παρόν, η δημιουργία δυνατής παρουσίας στην πλατφόρμα είναι η κύρια προτεραιότητα’’.

Η Delta Airlines χρησιμοποιεί οργανικά βίντεο χρηστών για να αυξήσει τις προβολές

Η Delta Airlines είναι ένα άλλο παράδειγμα για το πώς να δημιουργηθεί δέσμευση στο TikTok, με την αεροπορική εταιρεία να έχει πολλές προβολές και αλληλεπιδράσεις στην πλατφόρμα. Μία από τις πρώτες της καμπάνιες, που ξεκίνησε το 2021 σε συνεργασία με το TikTok, ήταν το #FavoriteTripChallengeHashtag, το οποίο ζητούσε από τους χρήστες να δημοσιεύσουν βίντεο με τους αγαπημένους τους προορισμούς χρησιμοποιώντας το hashtag. Το αποτέλεσμα ήταν επίσης ένας απίστευτος όγκος οργανικού περιεχομένου - η καμπάνια δημιούργησε πάνω από 19,5 εκατομμύρια προβολές τις πρώτες 36 ώρες.

Συνεχίζοντας τη στρατηγική της με challenges, trending audios, behind-the-scenes βίντεο από το προσωπικό της αεροπορικής εταιρείας, καθώς και περιεχόμενο από influencers, η Delta Airlines έχει πλέον πάνω από 9,3 εκατομμύρια likes στο TikTok. 

Η Visit Singapore αναδεικνύει την ανεξερεύνητη πλευρά της για να προσελκύσει νέους ταξιδιώτες

Το TikTok φιλοξενεί πληθώρα περιεχομένου που σχετίζεται με το backpacking, το camping και άλλες περιπετειώδεις μορφές ταξιδιού. Μια εταιρεία που εκμεταλλεύεται αυτή την τάση είναι η Visit Singapore, η οποία χρησιμοποιεί το θέμα του "ανεξερεύνητου ταξιδιού" για να αναδείξει τα κρυμμένα διαμάντια του προορισμού της, σε μια προσπάθεια να προσελκύσει νέους ταξιδιώτες.

Αντί για τους τακτικούς ταξιδιωτικούς influencers, η Visit Singapore ξεκίνησε πρόσφατα μια καμπάνια που αντιπροσωπεύει καλύτερα τον πολιτισμό της - τις γιαγιάδες της. Η καμπάνια, στην οποία συμμετέχουν επίσης Αυστραλοί κωμικοί, έχει ως στόχο να απεικονίσει την πραγματική και αυθεντική κουλτούρα της Σιγκαπούρης, προσελκύοντας τους νέους ταξιδιώτες που μπορεί έως τώρα να βλέπουν μόνο μια μονόπλευρη ή στερεοτυπική άποψη στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Διαβάστε ακόμη: Ξένοι bloggers αποθεώνουν στο TikTok τη φέτα...


Νεότερη Παλαιότερη
Protopapadakis-biblia