Ποιοτικές φωτογραφίες καταλυμάτων. Αξία ανεκτίμητη


Δεν νομίζω να υπάρχει κανείς που να μην αντιλαμβάνεται πόσο σημαντικές είναι οι ποιοτικές φωτογραφίες και βίντεο σε μια ιστοσελίδα καταλύματος, και όχι μόνο. Στην πράξη ωστόσο τα πράγματα είναι διαφορετικά. Μολονότι η κατάσταση έχει βελτιωθεί τα τελευταία χρόνια, εξακολουθούν και υπάρχουν καταλύματα με «τραγικές» φωτογραφίες. 

Και ως «τραγικές» χαρακτηρίζουμε τις φωτογραφίες που έχουμε τραβήξει εμείς οι ίδιοι με το κινητό ή απλώς έχουμε αναθέσει τη δουλειά στον ξάδερφο ή την ανιψιά που είναι ερασιτέχνης φωτογράφος Η' πάλι, στον πιο φθηνό φωτογράφο…

Παλαιότερα ένα σημαντικό ποσοστό καταλυμάτων ήταν μέτριας έως κακής ποιότητας. Από τις εγκαταστάσεις έως τις παροχές και τις υπηρεσίες. Τότε υπήρχε η τάση -και μερικές φορές η απαίτηση- να γίνονται επεμβάσεις ωραιοποίησης και βελτίωσης των εικόνων με ηλεκτρονική επεξεργασία, σε τέτοιο βαθμό που κατέληγε σε παραποίηση (φωτ. 1-4). 


Σήμερα πλέον, η ανάγκη για «παραποίηση» μπορεί να μην είναι η ίδια, καθώς τα νέα καταλύματα και οι ανακαινίσεις που λαμβάνουν χώρα, είναι υψηλής ποιότητας και αισθητικής στη συντριπτική τους πλειοψηφία.

Ένας πολύ καλός φίλος, φωτογράφος στο επάγγελμα, μου είπε ότι όταν επισκέπτεται ένα ξενοδοχείο, το πρώτο πράγμα που κάνει είναι να διαβάζει τα σχόλια στο βιβλίο επισκεπτών, που συνήθως βρίσκεται στη reception. Ετσι παίρνει την πιο αντικειμενική άποψη που μπορεί να πάρει κανείς, σχετικά με την ποιότητα των εικόνων με τις οποίες προβάλλεται το κατάλυμα.



Και αρκετά συχνά διαβάζει φράσεις όπως: «Είναι πολύ καλύτερο από ό,τι φαίνεται στο site!», «Δεν έχει καμία σχέση με αυτό που δείχνει στο site. Είναι πολύ πιο ωραία!», «Το site σας αδικεί!».

Αυτό μάλιστα μπορεί να χαροποιεί τους ιδιοκτήτες, που άθελά τους εφαρμόζουν την αρχή underpromise & overdeliver (υπόσχονται λίγα, προσφέρουν περισσότερα), ωστόσο η αλήθεια είναι κατά τι διαφορετική, καθώς οι μέτριες φωτογραφίες επηρεάζουν δυσμενώς τις κρατήσεις. 

Η υψηλή ποιότητα των εικόνων στο site, που έχουν τραβηχτεί από επαγγελματία φωτογράφο ξενοδοχείων, αυξάνει νομοτελειακά τις κρατήσεις (κατά 24%), τα έσοδα (κατά 40%) αλλά και τις τιμές (κατά 26% ανά διανυκτέρευση).



Μάλιστα μου παρέθεσε και δύο ενδεικτικά παραδείγματα. «Δε θέλω να κάνεις καλή φωτογράφηση, έτσι ώστε όταν έρθει ο πελάτης να δει πως είναι πολύ καλύτερα!», του είπε κάποτε ένας ιδιοκτήτης, ενώ ένας άλλος, σε άκρως τουριστικό νησί του διαμήνυσε: «Δεν έχω ανάγκη από καλή φωτογράφηση, γιατί ούτως ή άλλως είμαι συνέχεια γεμάτος!».

Ουκ ολίγες φορές, όπως μου εκμυστηρεύτηκε, πολλοί επαγγελματίες αποδεικνύονται ότι είναι «ακριβοί στα πίτουρα και φθηνοί στο αλεύρι». «Σε μια ξενάγηση σε ξενοδοχείο με περηφάνια ο ιδιοκτήτης μου δείχνει έναν τεράστιο πολυέλαιο που κρέμεται πάνω απ’ τη ρεσεψιόν, λέγοντας ότι κόστισε 15.000€. Όταν δε έλαβε την φωτογραφική μου προσφορά που είχε ύψος 4000€ την βρήκε ακριβή». «Ετερος ιδιοκτήτης μου έδειξε βράχια μέσα στη θάλασσα που κόστισαν και αυτά 15.000€. Την προσφορά μου για την φωτογράφιση των 5000€ την βρήκε πανάκριβη».

Ηθικό δίδαγμα

Μην κάνετε εκπτώσεις στη φωτογράφηση. Δείτε το σαν επένδυση. Οι "φτωχές" φωτογραφίες μακροπρόθεσμα θα σας κοστίσουν (πρωτίστως σε κρατήσεις/πωλήσεις). Δεν είναι τυχαίο ότι η Airbnb "εκτοξεύτηκε" όταν, κατά τον πρώτο χρόνο, ο CEO της αντιλήφθηκε ότι οι χαμηλές κρατήσεις οφείλονταν σε μη ποιοτικές φωτογραφίες. 


Νεότερη Παλαιότερη
Protopapadakis-biblia