Η ταχύτατη διείσδυση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και η απήχηση των influencers συχνά μπορεί να χαρίσουν σε ένα brand ή μια κατηγορία προϊόντος τα πολυπόθητα «15 λεπτά δημοσιότητας».

bloggers-feta

Αυτή τη δημοσιότητα κέρδισε τον τελευταίο καιρό και η δική μας φέτα, με την ανακάλυψη νέων χρήσεων, καθώς στο TikTok, ένα μέσο με ένα δισ. χρήστες, γνωρίζει στιγμές δόξας.  

Όλα ξεκίνησαν το 2018 όταν η Tiiu Piret, Φινλανδή blogger, «ανέβασε» μία εύκολη συνταγή για ζυμαρικά με φέτα και ντοματίνια στο blog. Τη σκυτάλη πήρε ένα χρόνο μετά η επίσης Φινλανδή blogger Jenni Hayrinen, που απλοποίησε τη συνταγή και δημιούργησε το «uunifetapasta» (ζυμαρικά με φέτα στο φούρνο), που τράβηξε την προσοχή τριών εκατ. χρηστών.

Η αρχή είχε γίνει και σύντομα τα σούπερ μάρκετ της Φινλανδίας θα ξέμεναν από φέτα, με τα hashtags #FetaPasta, #bakedfetapasta και #tomatofetapasta να συγκεντρώνουν συνολικά σχεδόν 350 εκατομμύρια views.

Η υστερία για την «baked feta pasta» πέρασε στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού (οι New York Times έκαναν ειδικό αφιέρωμα για το «Το φαινόμενο φέτα στο TikTok»), με την blogger MacKenzie Smith να ανεβάζει στο TikTok τη δική της εκδοχή της συνταγής - το βίντεο της με τίτλο «Grilled Cheese Social» συγκέντρωσε 3 εκατομμύρια θεάσεις. Μάλιστα, σε αρκετά καταστήματα της Νέας Υόρκης παρατηρήθηκε έλλειψη στην φέτα…

Μολονότι αρκετοί προσπάθησαν να παρουσιάσουν διάφορες εκδοχές με άλλα είδη τυριών, σύντομα αντιλήφθηκαν ότι η συνταγή αποδίδει μόνο με την αυθεντική ελληνική φέτα. 

Τι ειρωνεία αλήθεια οι ξένοι να εξυμνούν τις ιδιότητες της ελληνικής φέτας και εμείς να την νοθεύουμε υποκαθιστώντας την με λευκό τυρί... – αναφέρομαι στη βιομηχανία Ομηρος και στα αμέτρητα εστιατόρια που δήθεν ειδικεύονται στην ελληνική κουζίνα.