Πώς η Best Western αξιοποιεί τους influencers

Τα τελευταία χρόνια μεγάλες αλυσίδες δημιουργούν creator programs προκειμένου να αξιοποιήσουν στο έπακρο το influencer marketing. Μία από αυτές είναι η Best Western, η οποία το 2018 εγκαινίασε ένα παρόμοιο πρόγραμμα, που αποσκοπεί στην πρόσληψη των κατάλληλων influencers (τα δύο άτομα που απασχολούνται στο συγκεκριμένο τμήμα προσπαθούν να δημιουργήσουν πιο στενές σχέσεις με τους influencers, θέτοντας εντέλει τις βάσεις για μια μακρόπνοη συνεργασία). 


Μολονότι παλαιότερα η εταιρεία υπήρξε ανοικτή σε συνεργασίες με influencers, εντούτοις μετά την πανδημία έχει αλλάξει ρότα, επιλέγοντας άτομα που ταιριάζουν με την φιλοσοφία (και φυσικά το target market) των brands που διαθέτει (18 συνολικά). 

Η ίδια η εταιρεία εγκαινιάζει τις περισσότερες φορές το παιχνίδι της αναζήτησης, αν και γίνεται τακτικά αποδέκτης τέτοιων αιτημάτων. Συγκεκριμένα αναζητά άτομα που είναι family-oriented, που ταξιδεύουν συχνά για επαγγελματικούς λόγους και φυσικά έχουν έντονη παρουσία στα social media (και φυσικά ένα κοινό, τόσο άντρες όσο και γυναίκες, που τους ακολουθεί πιστά), γνωρίζοντας φυσικά πώς να φτιάξουν ένα ωραίο, σύντομο βίντεο.  

Για παράδειγμα, συνεργάζεται με μια Instagrammer που έχει 30.000 ακολούθους, η οποία ωστόσο απευθύνεται σε ένα ιδιαίτερα στοχευμένο κοινό (niche marketing), σε όσους ταξιδεύουν με παιδί ενός έτους, παρέχοντας απλόχερα μια σειρά από πρακτικές συμβουλές. 

Οι εν δυνάμει συνεργάτες προσλαμβάνονται δοκιμαστικά για ένα «ταξίδι», συνοδεία μιας υπαλλήλου της αλυσίδας, η οποία καταγράφει αν τηρούνται οι κατευθύνσεις-οδηγίες που τους έχουν δοθεί (οι περισσότεροι δεν προχωρούν στο επόμενο επίπεδο)

Σήμερα η Best Western συνεργάζεται με μια σταθερή ομάδα 200 influencer, αρκετοί εκ των οποίων ταξιδεύουν σε πολλά από τα 4.000 ξενοδοχεία της αλυσίδας. Οι περισσότεροι από αυτούς (περίπου το 70%) «συμβιβάζονται» με δωρεάν διαμονή, ενώ άλλοι, οι πιο επιδραστικοί, συνεργάζονται έναντι αμοιβής.


Νεότερη Παλαιότερη
Protopapadakis-biblia