Ξενοδοχεία εφαρμόζουν το shrinkflation

Ένας από τους πιο δημοφιλείς όρους της εποχής είναι το shrinkflation, η συρρίκνωση δηλαδή του καθαρού βάρους διαφόρων προϊόντων, ελέω πληθωρισμού, με τις τιμές ωστόσο να παραμένουν αμετάβλητες (ή και να αυξάνονται ελαφρώς). 

shrinkflation-hotels

Ωστόσο, το shrinkflation δεν «χτυπάει» μόνο τυποποιημένα προϊόντα όπως τα Doritos, το Dove και την Gatorade, αλλά και υπηρεσίες, όπως είναι ο χώρος της φιλοξενίας, ο οποίος, στην μετά-καραντίνα εποχή, πασχίζει να ορθοποδήσει. 

Τα αυξημένα κόστη λειτουργίας έχουν αλλάξει άρδην τις ισορροπίες, με αποτέλεσμα ξενοδοχεία και εστιατόρια να αναζητούν εναγωνίως τρόπους ώστε είτε να περάσουν το κόστος στους πελάτες είτε απλώς να διατηρήσουν την κερδοφορία τους. Με άλλα λόγια αναζητούν ευφάνταστους τρόπους ώστε να προσφέρουν λιγότερα για την ίδια τιμή ή να χρεώνουν αυτά που μέχρι πρόσφατα παρείχαν δωρεάν. 

Ας δούμε ορισμένες από τις πρακτικές shrinkflation που μεγάλες αλυσίδες, όπως τα Hilton και τα Marriott, αλλά και μεσαίου μεγέθους ξενοδοχεία εφαρμόζουν τώρα τελευταία:

Check in με την αντικατάσταση του front desk προσωπικού από «κιόσκια» (ο επισκέπτης απλώς εισάγει τον κωδικό κράτησης και τα στοιχεία του και κατόπιν του παραδίδονται τα κλειδιά).

Μολονότι το lobby και οι κοινόχρηστοι χώροι όπου οι επισκέπτες κοντοστέκονται αστράφτουν από καθαριότητα, δεν ισχύει το ίδιο με τους διαδρόμους όπου τα διάφορα σκουπιδάκια ή οι δίσκοι του room service αργούν να απομακρυνθούν.

Τα δωμάτια δεν καθαρίζονται τακτικά (ή κατόπιν απαίτησης του επισκέπτη), ενώ οι πετσέτες του μπάνιου είναι λιγότερες. Οι δε συσκευασίες σαμπουάν παύουν να είναι branded ή απλώς είναι για βιομηχανική χρήση (business to business).

Τα εστιατόρια των ξενοδοχείων, αλλά και τα fitness center, έχουν περιορίσει το ωράριο λειτουργίας και έχουν επενδύσει στην τεχνολογία (contactless systems και QR codes), προκειμένου να περιορίσουν τα εργατικά έξοδα.

Σεφ επανασχεδιάζουν πιάτα προκειμένου να αντικαταστήσουν τα ακριβά συστατικά με άλλα φθηνότερα. Άλλες παρεμφερείς πρακτικές είναι η συρρίκνωση της μερίδας (π.χ. των ορεκτικών) ή η αλλαγή ονομασίας (με νέα, υψηλότερη τιμή).  

Το μενού γίνεται online, ενώ την ίδια στιγμή… μικραίνει (με τον τρόπο αυτό περιορίζονται οι παραλαβές και οι σπατάλες).

Πολλά εστιατόρια χρησιμοποιούν διακοσμητικές σάλτσες και κομμάτια κρέατος τοποθετημένα διαγώνια στο πιάτο, ώστε οι μερίδες να φαίνονται πιο πληθωρικές (“plate cover”).

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι εταιρείες που εφαρμόζουν το shrinkflation έχουν ένα ακόμη βέλος στη φαρέτρα τους, όταν έρχονται αντιμέτωπες με τη δυσαρέσκεια των πελατών τους. Cadbury και Gatorade δικαιολόγησαν τη συρρίκνωση των συσκευασιών τους (κατά περίπου 14%) ως μια στρατηγική προς την αντιμετώπιση της παχυσαρκίας. 

Διαβάστε ακόμη Καταραμένο shrinkflation. Πώς ο πληθωρισμός ''εξαϋλώνει" τις συσκευασίες...

Τα δε Hyatt, όπως και πολλές αλυσίδες, διατείνονται ότι η εξάλειψη των μικρών συσκευασμένων παροχών (π.χ. σαπούνια, σαμπουάν) και η επαναχρησιμοποίηση των πετσετών αποτυπώνουν τη δέσμευσή τους για τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματός τους. 


Νεότερη Παλαιότερη
Protopapadakis-biblia