Με την άρση των περιορισμών που παρατηρείται σε πολλούς προορισμούς, οξύνονται εκ νέου οι ανησυχίες σχετικά με τον υπερτουρισμό και τις συνέπειές του. Ως εκ τούτου, αρκετοί ''ανήσυχοι'' προορισμοί του εξωτερικού (εμείς έχουμε επιλύσει αυτά τα θέματα, sic) ανακαλύπτουν την πρακτική του γεωεντοπισμού (geolocation).
Για παράδειγμα, το Explore Asheville χρησιμοποιεί δεδομένα γεωεντοπισμού προκειμένου να επιτύχει τη διασπορά των τουριστών στην πόλη της Β. Καρολίνας και στα προάστια της. Παρατηρώντας τις κινήσεις των επισκεπτών, το Explore Asheville τους ενθαρρύνει, μέσα από την επιστράτευση πινακίδων, να επισκεφθούν και άλλα σημεία πέρα από το πολυσύχναστο κέντρο.
Την ίδια στιγμή, στο Εθνικό Πάρκο Jasper εξετάζουν επίσης, πάλι μέσα από τα κινητά τηλέφωνα, τα πρότυπα κίνησης των επισκεπτών για να βοηθήσουν το πάρκο να αναπτύξει αποτελεσματικά τον εξοπλισμό εκχιονισμού κατά μήκος της γραφικής διαδρομής Icefields Parkway. Μάλιστα, η εταιρεία που συγκεντρώνει και αξιολογεί όλα αυτά τα δεδομένα διατείνεται ότι συγκεντρώνει δεδομένα από τις συσκευές 1,8 δισ. κινητών τηλεφώνων σε καθημερινή βάση.
Διαβάστε ακόμη Η Βενετία ακολουθεί τακτικές Big Brother για να τιθασεύσει τον υπερτουρισμό
Η αξιοποίηση των δεδομένων γεωεντοπισμού βοηθάει τους προορισμούς να αντιληφθούν διάφορα μοτίβα που επικρατούν σχετικά με το πού, πότε και πώς κινούνται οι επισκέπτες, αλλά και να αναλάβει δράση, προκειμένου να θέσουν τις βάσεις για τη δημιουργία μιας καλύτερης εμπειρίας.
Το geolocation επίσης παρέχει στους προορισμούς τη δυνατότητα να διενεργήσουν πιο στοχευμένες διαφημιστικές εκστρατείες. Αυτό επιτυγχάνεται μέσα από την παρακολούθηση δεδομένων σχετικά με το πού οι επισκέπτες σπαταλούν χρήματα. Για παράδειγμα, στο Ντένβερ, στην περιοχή Clear Creek County, ανακάλυψαν ότι σχεδόν τα μισά χρήματα τα τελευταία τρία χρόνια ξοδεύονταν στα βενζινάδικα. Οπλισμένοι με αυτές τις πληροφορίες, οι υπεύθυνοι μάρκετινγκ του προορισμού γνώριζαν πού να τρέξουν διαφημίσεις.