Υπάρχουν επιχειρήσεις που έχουν αντιληφθεί ότι τα social media είναι ένα πολύτιμο εργαλείο, πόσω μάλλον όταν θέλουν να ακούσουν και να αφουγκραστούν τις ανάγκες των χρηστών.

Οι εταιρείες αυτές έχουν εντρυφήσει στο social media listening, βρίσκοντας όλες τις αναφορές που γίνονται στα social media για συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά που τους ενδιαφέρουν, όπως το brand τους (ή και  τα ανταγωνιστικά) και αλληλοεπιδρώντας. Με τον τρόπο αυτό δείχνουν ότι νοιάζονται.


Ένα από τα πλέον χαρακτηριστικά παραδείγματα social media listening monitoring) είναι αυτό της Toyota. Eνας πελάτης της Τοyota έκανε μία ανάρτηση στο Instagram όπου «εξύμνησε» το αυτοκίνητό του που έσωσε ζωές κατά τη διάρκεια μιας πυρκαγιάς. Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία αντί να περιοριστεί σε ένα κοινότοπο like, έγραψε ένα μήνυμα όπου προσφέρθηκε να του χαρίσει ένα καινούριο αυτοκίνητο, καθώς το δικό του είχε υποστεί ζημιές από τη φωτιά.  

Η ανάρτηση αυτή απέσπασε 90.000 likes και 7.000 σχόλια…

Ένα άλλο εξαίρετο παράδειγμα συνιστά και η Klinex Greece, όταν έδωσε μία απολαυστική απάντηση (που απέσπασε πάνω από 2.500 likes) σε μια ανάρτηση στην ομάδα ΤΥΝ του Facebook (Thank you, Next), όπου οι χρήστες παραθέτουν ιστορίες απόρριψης.

Το χιουμοριστικό μήνυμα έλεγε: «Εφαγα ΤΥΝ γιατί πάνω στη φάση μού είπε να το κάνουμε στο πάτωμα και του είπα ‘’μισό λεπτό να ρίξω ένα σφουγγάρισμα πρώτα’’». Η απάντηση της Klinex είναι όλα τα λεφτά: «Φίλη μας καλή, μας αρέσουν οι προτεραιότητες σου. Καθαριότητα comes first, αλλά αυτά καλό είναι να μην γίνονται. Επέτρεψέ μας να σου στείλουμε ένα πακετάκι Klinex καθαριστικό πατώματος με άρωμα λευκής ορχιδέας και αιθέρια έλαια που αναστατώνουν τις αισθήσεις… και την επόμενη φορά φρόντισε να σφουγγαρίσεις ΠΡΙΝ το ραντεβού. Να έχει στεγνώσει κιόλας, μην έχετε και κανένα ατύχημα γιατί μετά το ΤΥΝ θα έρθει για άλλους λόγους…».

 

P.S.

Υπάρχουν βέβαια και οι επιχειρήσεις που δεν «ακούν». Πρόσφατα η σύζυγός μου έστειλε ένα μήνυμα στον Κορρέ, για να ρωτήσει για ένα σκεύασμα για την ακμή. Δεν της απάντησαν ποτέ…