Όταν οι εταιρείες θέλουν να αυξήσουν την κερδοφορία τους ή απλώς να μετακυλήσουν τις αυξήσεις στο κόστος παραγωγής στον τελικό καταναλωτή, τότε η επιλογή που έχουν είναι η εξής μία: να αυξήσουν τις τιμές. It is a non brainer, όπως λένε οι Αμερικάνοι.

Η μήπως δεν είναι η μοναδική επιλογή; Υπάρχει και μία άλλη πάγια πρακτική των εταιρειών, λιγότερο ηθική, αλλά άκρως αποτελεσματική.

Παρατηρήστε τη φωτογραφία. Οι δύο συσκευασίες Barilla εκ πρώτης όψεως φαίνονται πανομοιότυπες. Εξάλλου και η τιμή είναι η ίδια, αν και αγοράστηκαν με διαφορά τριών εβδομάδων. Τη διαφορά μάλλον την εντοπίσατε όλοι ή τουλάχιστον οι πιο παρατηρητικοί: υπάρχει μια απόκλιση στο καθαρό βάρος, καθώς από τα 454 γρ. της αρχικής συσκευασίας πέφτουμε, για την ίδια τιμή, στα 410.

Εν ολίγοις, το καθαρό βάρος συρρικνώθηκε ακριβώς κατά 10%, με την τιμή φυσικά να παραμένει η ίδια (το ίδιο ισχύει και με το κουτί).

Προσωπικά, είμαι υπέρ της πρώτης εναλλακτικής, που είναι πιο straightforward, σε αντίθεση με τη δεύτερη, που είναι πιο «σκοτεινή» και επιχειρεί να εξαπατήσει-παραπλανήσει το καταναλωτικό κοινό.