Οι κατάλογοι των ΙΚΕΑ περνούν πλέον στο χρονοντούλαπο της ιστορίας, καθώς η σουηδική εταιρεία έκρινε, ύστερα από έρευνα που εκπόνησε σε καταναλωτές και καταστήματα, ότι οι αλλαγές στην καταναλωτική συμπεριφορά ουσιαστικά απαξιώνουν  μια από τις μεγαλύτερες στον κόσμο ετήσιες εκδόσεις – το 2016, στο ζενίθ της κυκλοφορίας τους, διανεμήθηκαν 200 εκατ. αντίτυπα σε 50 χώρες, σε 32 γλώσσες.


Οι καταναλωτές πλέον στρέφονται στο διαδίκτυο για να αναζητήσουν πληροφορίες αλλά και να κάνουν τις αγορές τους (οι διαδικτυακές πωλήσεις στο 12μηνο, μέχρι τον Αύγουστο, αυξήθηκαν κατά 45%, με την διαδικτυακή σελίδα των ΙΚΕΑ να δέχεται το ίδιο διάστημα 4 δισ. επισκέψεις), οπότε προφανώς δεν υπάρχει η ανάγκη για τη συνέχιση της κυκλοφορίας του δημοφιλούς έντυπου καταλόγου. Τον Αύγουστο εκδόθηκε ο τελευταίος κατάλογος, μόλις σε 40 εκατ. αντίτυπα.

Στην 70χρονη ιστορία του, ο κατάλογος, που προσέφερε ιδέες και έμπνευση για την επίπλωση ενός μέσου νοικοκυριού, αποτέλεσε ένα από τα πιο δημοφιλή αγαθά των IKEA, με την κυκλοφορία του να ξεπερνάει αυτή της Βίβλου και του Κορανίου – μόνο στην Ελλάδα μοιράζονταν ένα εκατ. αντίτυπα δύο φορές το χρόνο.


Η πρώτη έκδοση, το 1951, παρουσίαζε την πολυθρόνα MK Wing Chair και βγήκε σε 285.000 αντίτυπα, στη νότια Σουηδία. Ηταν στα σουηδικά, είχε 68 σελίδες και εμπνευστής του και δημιουργός του ήταν ο ίδιος ο ιδρυτής των ΙΚΕΑ Ingvar Kamprad. Το 2000 λανσαρίστηκε για πρώτη φορά και η digital εκδοχή του καταλόγου, ενώ ένα χρόνο μετά εγκαινιάστηκαν και οι διαδικτυακές πωλήσεις, σε Σουηδία και Δανία.