Πίσω στις αρχές του 20ού αιώνα το ραδιόφωνο ήταν ένα πολιτιστικό αγαθό ελεύθερο από διαφημίσεις. Ωστόσο, όλα αυτά θα άλλαζαν το 1923 όταν ένας ψευδογιατρός έφτιαξε τον δικό του ραδιοφωνικό σταθμό, με αποκλειστικό σκοπό να προωθήσει τις αμφιλεγόμενες θεραπείες του.


Ο άνθρωπος που θεωρείται ο πατέρας του broadcast advertising (μετάδοση διαφήμισης) ήταν ο John R. Brinkley, ο οποίος προσφέροντας μία ψυχαγωγική νότα κατάφερε να πνίξει τις φωνές του επιστημονικού κόσμου που, ορθώς, στηλίτευε τις ιατρικές πρακτικές του. 

Ηταν ο πρώτος που αντιλήφθηκε τις πραγματικές δυνατότητες του ραδιοφώνου ως διαφημιστικού μέσου και φυσικά ο πρώτος που συνειδητοποίησε ότι ψυχαγωγώντας το κοινό θα μπορούσε να πουλήσει τις υπηρεσίες του.

Μέσα από τον ραδιοφωνικό του σταθμό ο μαϊμού-γιατρός, που είχε εξαγοράσει το πτυχίο του και διέθετε κλινικές και νοσοκομεία σε διάφορες πολιτείες, δεν προωθούσε απλώς τις υπηρεσίες του, που περιλάμβαναν τη μεταμόσχευση των όρχεων της κατσίκας(!) σε όσους ήταν σεξουαλικά ανίκανοι, αλλά τις «έντυσε» με τα καλύτερα country και εξωτικά τραγούδια της εποχής, αστρολογικές προβλέψεις, μαθήματα γαλλικών αλλά και φράσεις από τη Βίβλο.

Μπορεί ο John R. Brinkley να ήταν ένας απατεώνας γιατρός, ωστόσο η συμβολή του στην εξέλιξη του μάρκετινγκ και της διαφήμισης (σύμφωνα και με τον έγκριτο business insider) είναι αδιαμφισβήτητη.