Ενας από τους κλάδους που έχει ίσως πληγεί όσο κανείς άλλος είναι οι κρουαζιέρες. Τα κρουαζιερόπλοια, αν και τώρα τελευταία ορισμένα εγκαινίασαν ξανά δρομολόγια, έμειναν καθηλωμένα για μήνες, με αποτέλεσμα συλλήβδην ο κλάδος να βρεθεί στο κόκκινο – πριν λίγες μέρες, μάλιστα, η Carnival Cruises ανακοίνωσε για δεύτερη φορά ότι θα προβεί σε εκατοντάδες απολύσεις.


Χαρακτηριστική της ζοφερής κατάστασης που επικρατεί είναι η πρόσφατη ανακοίνωση, σύμφωνα με την οποία ο ιδρυτής της Viking Cruises απώλεσε το 66% της προσωπικής του περιουσίας.

Ο Torstein Hagen, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, κατρακύλησε στη 10η θέση των πιο εύπορων Νορβηγών, από την 2η θέση που κατείχε πριν ενσκήψει η πανδημία. Συγκεκριμένα, από τα 6,28 δισ. δολάρια έπεσε στα 2,1, στη μεγαλύτερη πτώση που έχει καταγραφεί τα τελευταία 30 χρόνια στη Νορβηγία.

Η Viking ιδρύθηκε το 1997 με τέσσερα μόλις πλοία που αγοράστηκαν από τη Ρωσία (αφορμή στάθηκε ένα ταξίδι του ιδρυτή με ποταμόπλοιο στη Ρωσία), για να φθάσει να διαθέτει ένα στόλο από 82 κρουαζιερόπλοια και ποταμόπλοια σε όλο τον κόσμο. 

Όμως, μετά από έξι μήνες ακινησίας και με τις επιστροφές που πληρώθηκαν στους πελάτες καθώς το ταξίδι τους ακυρώθηκε, η εταιρεία πια δείχνει να έχει ξεμείνει από ρευστό.

Και βέβαια, ο μεγάλος χαμένος δεν είναι ο κος Hagen (που έχασε μέσα σε έξι μήνες 4 δισ. – δεν νομίζω ότι θα πεινάσει…) αλλά οι χιλιάδες εργαζόμενοι στον κλάδο της κρουαζιέρας οι οποίοι είδαν ή θα δουν τους επόμενους μήνες την πόρτα της εξόδου.