Τα 10 πιο συνηθισμένα λάθη στις ιστοσελίδες εστιατορίων

Για ένα εστιατόριο ή πιτσαρία, ένα σύγχρονο website προσφέρει φυσικά τη δυνατότητα της online κράτησης καθώς ο επισκέπτης, ιδιαίτερα η νέα γενιά, μπορεί να κλείσει τραπέζι χωρίς χρονοτριβές και το κυριότερο χωρίς να απασχολήσει με ερωτήσεις και τηλέφωνα το προσωπικό, κάτι που συνεπάγεται ευκολία και οικονομία (η ηλεκτρονική παραγγελία δύναται να συνοδεύεται με προσφορές) και μειωμένα κόστη για την επιχείρηση, καθώς θα μειωθούν οι κλήσεις για παραγγελίες ενώ θα εκλείψει και ο κίνδυνος απώλειας πελατών επειδή βρήκαν κατειλημμένη τη γραμμή.

Δυστυχώς, πολλές ιστοσελίδες είναι τόσο πρόχειρα στημένες, που δεν είναι τίποτα παραπάνω από μία εταιρική μπροσούρα online. Ορισμένοι αγνοούν ότι η εταιρική ιστοσελίδα είναι η πρώτη εντύπωση που διαμορφώνει ο χρήστης για την επιχείρηση. 

Δεν είναι τυχαίο, ότι ο διαχειριστής του site έχει στη διάθεσή του μόλις 10 δευτερόλεπτα για να τραβήξει το ενδιαφέρον του επισκέπτη. Με ένα απλό click μπορεί να φύγει και να μην επιστρέψει ξανά.

O ιδιοκτήτης μιας επισιτιστικής μονάδας συνήθως υποπίπτει σε κάποιο από τα εξής τρία παραπτώματα. Πρώτον, θεωρεί ότι έχει κτίσει μία εικόνα και ένα όνομα για το μαγαζί, οπότε δεν συντρέχει λόγος δημιουργίας ιστοσελίδας. Δεύτερον, έστησε μία ιστοσελίδα πριν από χρόνια και δεν υπάρχει λόγος να ασχοληθεί ξανά. Τρίτον, πιστεύει ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, οι καμπάνιες μέσω e-mail και οι διάφορες εφαρμογές για κινητά καθιστούν την ιστοσελίδα αχρείαστη.

Σε γενικές γραμμές, τα 10 πιο συνηθισμένα λάθη στις ιστοσελίδες επισιτιστικών μονάδων είναι τα εξής:

  Δεν διαθέτει responsive design για κινητά και tablets με αποτέλεσμα η κυρίως σελίδα να είναι δυσδιάκριτη και ελάχιστα ελκυστική.

  Διαθέτει μουσική επένδυση. Μπορεί μεν να σας διαφοροποιεί από τον ανταγωνισμό, αλλά μπορεί να είναι άκρως ενοχλητική σε συγκεκριμένες στιγμές και ώρες (π.χ. στο γραφείο ή αργά το βράδυ).

  Το μενού βρίσκεται σε μορφή pdf. Λειτουργεί αποτρεπτικά, ιδιαίτερα όταν η σύνδεση γίνεται μέσω κινητού, καθώς ο χρήστης θα πρέπει να μεταβεί σε άλλο link για να το δει. Προσπαθήστε να εφαρμόσετε την αρχή one-click rule.

 Φτωχό οπτικοακουστικό υλικό. Βίντεο, αν υπάρχει, και φωτογραφίες δεν είναι ποιοτικές και ιδιαίτερα ελκυστικές. Επίσης, δεν παρέχεται η δυνατότητα εγγραφής (e-mail signup form), αδυνατώντας έτσι να κτιστεί μία βάση δεδομένων.

 «Κρυμμένα» στοιχεία επικοινωνίας. Πληροφορίες όπως τηλέφωνο, e-mail, διεύθυνση και ώρες λειτουργίας, πρέπει να είναι ευδιάκριτες και εύκολα προσβάσιμες, σε όλες τις σελίδες, ώστε ο χρήστης να μην χρειάζεται να ψάξει αρκετά για να τις βρει.

  Δεν ανανεώνεται συχνά. Τι μπορεί να συμβεί αν η προσφορά σας έχει λήξει, αν ορισμένες τιμές έχουν αλλάξει, αν ορισμένα πιάτα έχουν αποσυρθεί ή αντικατασταθεί κ.λπ., και εσείς δεν έχετε μπει στον κόπο να ενημερώσετε το website σας;

  Ύπαρξη πληθώρας πληροφοριών ή links στην πρώτη σελίδα. Με τον τρόπο αυτό ο επισκέπτης μπορεί να αποπροσανατολιστεί. Από την άλλη, οι πληροφορίες που δίνονται σχετικά με το κάθε πιάτο δύναται να μην είναι επαρκείς (π.χ. δεν γίνεται αναφορά για κάποιο αλλεργιογόνο συστατικό).

  Δεν έχει καταχωρισθεί στο Google My Business. Ως εκ τούτου, αν κάποιος κάνει την αναζήτηση μέσα από τους χάρτες της Google, τότε μάλλον δεν θα σας βρει. Συν τοις άλλοις, δεν έχει δουλευτεί το Google Analytics με αποτέλεσμα να αγνοείτε χρήσιμα στατιστικά δεδομένα.

  Εμφανίζεται χαμηλά στις μηχανές αναζήτησης. Αυτό σημαίνει ότι οι SEO στρατηγικές σας, αν υπάρχουν, δεν αποδίδουν.

 Δεν περιλαμβάνει χρήσιμες ενότητες όπως «reviews» (πρόκειται για τις κριτικές των πελατών σας – testimonials), «about us» (π.χ. ιστορική εξέλιξη επιχείρησης, στιγμές-ορόσημα) ή «contact us» (ιδανικός τρόπος ώστε να μάθετε τι πιστεύει το κοινό για εσάς).

Πηγή: Πρακτικές Μάρκετινγκ στην Εστίαση (εκδ. ΙΩΝ)


Νεότερη Παλαιότερη
Protopapadakis-biblia