Το 1903, μετά από δύο ατελέσφορες επιχειρηματικές συνεργασίες, ο Χένρι Φορντ ήταν πια έτοιμος να στήσει τη δική του επιχείρηση και να γράψει ιστορία. Θερμός θιασώτης της αυτοκίνησης, που εκείνα τα χρόνια το μέλλον της ήταν άδηλο, θα κατάφερνε να υλοποιήσει το όραμά του και να «βάλει τον κόσμο σε ρόδες».
   Το καλοκαίρι της ίδιας χρονιάς, ο Φορντ ανέθεσε στον στενό συνεργάτη του, Τσάιλντ Χάρολντ Ουίλς, που εκτός των άλλων είχε εμπειρία και ως καλλιτεχνικός σχεδιαστής, βγάζοντας μάλιστα στην εφηβεία του χαρτζιλίκι φτιάχνοντας επαγγελματικές κάρτες, να δημιουργήσει το σήμα που θα χρησιμοποιούσε η εταιρεία στην εμπορική της επικοινωνία. Ο Ουίλς, αφού ανέσυρε από το πατάρι την παλαιά τυπογραφική μηχανή που είχε σπίτι του, δημιούργησε, ακριβώς με την ίδια γραμματοσειρά που είχε τυπώσει τις επαγγελματικές του κάρτες, το πρώτο λογότυπο της Ford.
   Το σήμα, που ανέγραφε «Ford Motor Co. Detroit Mich.», χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο το 1904. Μετά το 1909, τα καλλιτεχνικά του γράμματα παρέπεμπαν στο πασίγνωστο σήμα της εποχής, την Coca-Cola, ενώ το 1912 υιοθετήθηκε το φτερωτό τρίγωνο με σλόγκαν «The Universal Car». Από το 1912, το σήμα απλοποιήθηκε, παίρνοντας σχεδόν τη μορφή που έχει σήμερα. Το 1927 καθιερώνεται το μπλε οβάλ φόντο, με τα καλλιτεχνικά γράμματα σε λευκό χρώμα, το οποίο θα εμφανιστεί για πρώτη φορά πάνω στο ψυγείο ενός Model A.
   Κατά καιρούς πάντως, η Ford πειραματίστηκε με σχήματα ελλειπτικά, κυκλικά, ακόμα και με σχήμα διαμαντιού. Ωστόσο, από το 1973 και μετά θα υιοθετήσει το ίδιο σχήμα και μέγεθος. Εσχάτως, το 2003, στην επέτειο των 100 χρόνων, η εταιρεία επανασχεδίασε ελαφρώς το λογότυπό της.

   Αυτό που δεν είναι γνωστό είναι ότι το 1966 ο Χένρι Φορντ ο δεύτερος ανέθεσε σε έναν διάσημο σχεδιαστή λογοτύπων να επινοήσει μια μοντέρνα εκδοχή του οβάλ λογοτύπου. Ύστερα από πολλή σκέψη, ο Φορντ απέρριψε το ριζοσπαστικό σχέδιο που του προτάθηκε, ισχυριζόμενος ότι «αφού –το προηγούμενο σήμα- ήταν καλό για τον παππού του, είναι καλό και για μένα».