Πολλά ξενοδοχεία στην Αμερική έχουν βρει έναν πρωτότυπο τρόπο ώστε να αποτρέψουν τη δημοσίευση αρνητικών κριτικών από πελάτες που έμειναν δυσαρεστημένοι από τις υπηρεσίες/προϊόντα τους.

Φυσικά δεν μιλάμε για τις διάφορες καινοτόμες εφαρμογές που επιτρέπουν στον ξενοδόχο να διαπιστώσει το βαθμό ικανοποίησης των επισκεπτών του ενόσω είναι ακόμη στις εγκαταστάσεις του ξενοδοχείου, αλλά για κάτι πιο «υπόγειο» και «ύπουλο».

Τι ακριβώς κάνουν; Εκδίδουν τυποποιημένες συμβάσεις με τους πελάτες τους, συνήθως προς άγνοια των τελευταίων, απαγορεύοντάς τους τα υποτιμητικά σχόλια, συμπεριλαμβανομένων δημοσιεύσεων τις οποίες οι επιχειρήσεις θεωρούν ότι περιλαμβάνουν δυσφημιστικές φωτογραφίες.

Ακολουθώντας αυτή την, ιδιαίτερα δημοφιλή τα τελευταία χρόνια, πρακτική, καναδικό ξενοδοχείο χρέωσε 3.000 δολάρια την πιστωτική κάρτα επισκέπτη, επειδή έγραψε αρνητική κριτική. Ο επισκέπτης, χωρίς να το γνωρίζει, είχε υπογράψει όταν κατέφτασε στο ξενοδοχείο, ότι συμφωνεί σε τέτοιου είδους κυρώσεις.

Σε ένα άλλο περιστατικό, εταιρεία περίθαλψης κατοικίδιων ζώων στο Τέξας απαίτησε ένα εκατομμύριο δολάρια (!) από ζευγάρι που είχε χρησιμοποιήσει τις υπηρεσίες της και «τόλμησε» να γράψει αρνητική κριτική στο Yelp, ιστοσελίδα που φιλοξενεί κριτικές.

Πρόσφατα ωστόσο η Αμερικάνικη Βουλή Αντιπροσώπων πήρε την σημαντική απόφαση να βάλει ένα τέλος σε τέτοιου είδους ενέργειες εκ μέρους των ξενοδοχείων, ψηφίζοντας δια βοής τον Νόμο Περί Δικαιοσύνης στην Κριτική των Καταναλωτών (Consumer Review Fairness Act).

Αξίζει πάντως να αναφερθεί ότι ο εν λόγω νόμος απαγορεύει στις επιχειρήσεις να υποβάλουν τυποποιημένες συμβάσεις στους πελάτες τους, που λειτουργούν αποτρεπτικά στη δημοσίευση επικριτικών σχολίων, αλλά δεν μπορεί να τις αποτρέψει από το να κάνουν μήνυση για συκοφαντική δυσφήμιση.