Το 2014 η βρετανική αλυσίδα καταστημάτων Sainsbury’s, σε συνεργασία με την Royal British Legion (με την οποία συνεργάζεται τα 20 τελευταία χρόνια) και την διαφημιστική εταιρεία AMV BBDO, αναβίωσε μέσα από μια συγκινητική διαφήμιση τη Χριστουγεννιάτικη Ημέρα Ανακωχής για έναν ποδοσφαιρικό αγώνα, κατά τη διάρκεια του A' Παγκοσμίου Πολέμου. Για πολλούς, η καμπάνια αυτή της Sainsbury’s, που φημίζεται για τις επιτυχημένες χριστουγεννιάτικες διαφημίσεις της, θεωρείται μια από τις καλύτερες εορταστικές διαφημίσεις όλων των εποχών.
Εκατό χρόνια πριν, τα Χριστούγεννα του 1914, αντίπαλοι Άγγλοι και Γερμανοί στρατιώτες βγήκαν από τα χαρακώματα, έπαιξαν ποδόσφαιρο και αντάλλαξαν δώρα. Με τη βοήθεια, λοιπόν, ενός ιστορικού και της RBL, δημιουργήθηκε μία διαφήμιση διάρκειας περίπου τρεισήμισι λεπτών, κατά τη διάρκεια της οποίας ένας Βρετανός στρατιώτης ακούει τα γερμανικά στρατεύματα να ψάλουν το «Άγια Νύχτα» και διστακτικά με τα χέρια ψηλά βγαίνει από τα χαρακώματα.
Στη συνέχεια οι άντρες από τα δύο στρατεύματα συναντώνται στην ουδέτερη ζώνη και δίνουν τα χέρια, ανταλλάσσουν ευχές και στο τέλος παίζουν έναν αγώνα ποδοσφαίρου. Μετά τον αγώνα, ο Βρετανός στρατιώτης βάζει κρυφά στην τσέπη ενός Γερμανού μια σοκολάτα, την οποία αργότερα την βρίσκει, έκπληκτος. Η διαφήμιση κλείνει με το μήνυμα "Christmas is for sharing" (τα Χριστούγεννα είναι για να μοιραζόμαστε).
Υπάρχει όμως και μια φιλανθρωπική διάσταση καθώς τα έσοδα από τις πωλήσεις της συγκεκριμένης σοκολάτας, η οποία όλη την περίοδο των εορτών θα τιμολογείτο στην μία μόλις στερλίνα (και θα έχει την ίδια ακριβώς γαλάζια συσκευασία, όπως και πριν 100 χρόνια), θα δίνονταν στους βετεράνους του Royal British Legion.
Ο Διευθυντής Επικοινωνίας του Sainsbury’s ανέφερε χαρακτηριστικά: «Με τη χριστουγεννιάτικη καμπάνια μας θελήσαμε να προβάλουμε το πνεύμα της αλληλεγγύης, την ανάγκη να μοιραζόμαστε, μέσω μίας από τις πιο αξιοσημείωτες στιγμές της σύγχρονης ιστορίας. Τα Χριστούγεννα του 1914 οι στρατιώτες κατέβασαν τα όπλα, μοιράστηκαν ιστορίες και στιγμές και έπαιξαν ποδόσφαιρο. Η χριστουγεννιάτικη εκεχειρία αποτελεί μία από τις πιο συναισθηματικές στιγμές της ιστορίας και γι' αυτό εργαστήκαμε με την RBL για να διασφαλίσουμε ότι η αναβίωσή της θα γίνει με αυθεντικότητα και σεβασμό».
Η συγκινητική αυτή διαφήμιση, ωστόσο, προκάλεσε και αντιδράσεις, καθώς αρκετοί θεώρησαν ότι δείχνει ασέβια στα θύματα αλλά και σε όσους υπέφεραν από τις τραγικές επιπτώσεις του, οι οποίοι προφανώς δεν θα ήθελαν να δουν ένα σούπερ μάρκετ να εμπορευματοποιεί μια στιγμή από έναν πόλεμο που στοίχισε τη ζωή σε εκατομμύρια νέους.
Πηγή: "100+1 Καλύτερες Διαφημίσεις όλων των εποχών"
