Στη δεκαετία του 1980, όταν ξέσπασε ο γνωστός «πόλεµος των χάµπουργκερ» (burger wars), τα Wendy’s χρειάστηκαν μια δυνατή και πανέξυπνη διαφηµιστική καµπάνια. Μια καμπάνια που θα έγραφε ιστορία και θα καθιστούσε τα Wendy’s την Νο. 3 μεγαλύτερη αλυσίδα με burger στον κόσμο (πίσω μόνο από τα McDonald’s και τα Burger King). Το δε σλόγκαν της θα ψηφιζόταν, από το Ad Age, ως ένα από τα 10 καλύτερα του 20ού αιώνα.
H τηλεοπτική διαφήμιση, που διήρκησε 10 εβδομάδες (αν και αρχικά ο κύκλος ζωής της ήταν σαφώς μικρότερος), αποτελεί τον ορισμό της συγκριτικής διαφήμισης (comparative advertisement), καθώς επιχειρώντας να πλήξει τον ανταγωνισμό (τα McDonald’s και τα Burger King) για το μικρό μπιφτέκι που χρησιμοποιούσαν (σε αντίθεση με το μεγάλο ψωμάκι που είχαν), έκλεινε με την ερώτηση-απορία "Where is the beef?".
Μολονότι αρχικά ήταν να επιλεγεί ένα νεανικό ζευγάρι, εντούτοις προτιμήθηκε η εκδοχή των τριών ηλικιωμένων κυριών, σε μια προσπάθεια να καταστήσουν τη διαφήμιση πιο διασκεδαστική, οι οποίες απογοητεύονται όταν ανοίγουν το Big Mac και διαπιστώνουν πόσο «συρρικνωμένο» είναι το μπιφτέκι. Μάλιστα η μία από αυτές, με χαρακτηριστική τσιριχτή φωνή αναρωτιέται τρις «πού είναι το κρέας;».
Ήταν τόσο µεγάλη η επιτυχία του επίμαχου σλόγκαν, το οποίο εν τέλει κατάφερε να πείσει το κοινό ότι τα Wendy’s διέθεταν μεγαλύτερα μπιφτέκια συγκριτικά με τους ανταγωνιστές τους (παρά τα όσα αυτοί διατυμπάνιζαν), που χρησιμοποιήθηκε κατά κόρον στην καθομιλουμένη, σε talk shows, σε ταινίες και σε περιοδικά, ενώ υιοθετήθηκε στις αµερικάνικες εκλογές του 1984.
Όµως η αναπάντεχη επιτυχία, με τις πωλήσεις σε εθνικό επίπεδο να αυξάνονται κατά 31%, είχε το τίµηµά της, αφού από κάποιο σηµείο και µετά δεν µπορούσε να καλυφθεί η τεράστια ζήτηση, µε αποτέλεσµα τη δυσαρέσκεια των πελατών και το κλείσιµο αρκετών καταστηµάτων. Αν και προτάθηκαν διάφορα γνωστά ονόµατα για να διαφηµίσουν τα Wendy’s, το µάνατζµεντ αποφάσισε ότι το πιο ιδανικό πρόσωπο ήταν ο ίδιος ο ιδρυτής, ο Dave Thomas.
Διαβάστε ακόμα: "They are going back to Greece". Η καλύτερη διαφήμιση του ΕΟΤ ever{alertInfo}
Ο δηµιουργός της διάσηµης αλυσίδας είδε, λοιπόν, και τα φώτα της δηµοσιότητας, βγαίνοντας από το παρασκήνιο και πρωταγωνιστώντας σε µια σειρά από 800 διαφηµιστικά συνολικά, τα οποία «ανέστησαν» την εταιρεία του και, επιπλέον, έκαναν το πρόσωπό του αναγνωρίσιµο από το 90% των Αµερικανών.
Πηγή: Από το βιβλίο "100+1 Καλύτερες Διαφημίσεις Ολων των Εποχών" (εκδ. Σταμούλη){alertInfo}