Γάλα ΔΕΛΤΑ. Η συσκευασία με τον πατέρα και την κόρη που δίχασε

Αναμφίβολα ένα από τα θέματα της εβδομάδας που έγιναν viral και προκάλεσαν αντιδράσεις στα social media ήταν η «αλλαγή» της συσκευασίας στο οικογενειακό γάλα ενός λίτρου της ΔΕΛΤΑ, που απεικονίζει έναν πατέρα να βάζει γάλα στην κόρη του. 

Στην επίμαχη συσκευασία δεν υπάρχει η μητέρα, με αποτέλεσμα αρκετοί (με πρωτεργάτη τον αρχηγό ενός ακροδεξιού κόμματος, που έγραψε στην ανάρτησή του ότι «εξαφανίζουν τη μάνα από παντού») να αντιδράσουν και να  «ρίξουν μαύρο» στη ΔΕΛΤΑ, διατεινόμενοι ότι εκπαραθυρώνεται η παραδοσιακή οικογένεια και ότι ανοίγει ο δρόμος για τα ομόφυλα ζευγάρια, με αφορμή φυσικά την ψήφιση, αυτές τις μέρες, του σχετικού νομοσχεδίου. 

Η αλήθεια, ωστόσο, ίσως είναι κατά τι διαφορετική και επαφίεται στις βασικές αρχές του μάρκετινγκ… Οι εταιρείες και εν γένει το μάρκετινγκ, η διαφήμιση και το branding ακολουθούν τους νόμους της αγοράς. Με πολύ απλά λόγια, προσπαθούν πάντα να ανταποκρίνονται στα κελεύσματα των καιρών, κοινώς να παρακολουθούν τις τάσεις και να προσαρμόζονται αναλόγως.

Ποιες είναι όμως αυτές οι τάσεις; Πρώτον ότι οι ρόλοι μέσα σε μια οικογένεια έχουν αλλάξει και ότι η παραδοσιακή οικογένεια σήμερα δεν έχει καμία σχέση με αυτήν πριν 30 χρόνια, τότε που για παράδειγμα οι διαφημίσεις «έντυναν» τη γυναίκα νοικοκυρά, να πηγαίνει «κεφάτη» στο σούπερ μάρκετ (οι παλαιότεροι θα θυμούνται τη διαφήμιση «είναι κεφάτη, γυρίζει από το Βερόπουλο»), να μαγειρεύει και να σερβίρει το φαγητό στο οικογενειακό τραπέζι. Σήμερα, αναμφίβολα η θέση της γυναίκας μέσα στην οικογένεια (και εν γένει στην κοινωνία) έχει αλλάξει.

Ενδεικτικά να σημειώσουμε ότι πριν από λίγα χρόνια τα στελέχη της MATTEL παρατήρησαν ότι υπήρχαν πολλοί μπαμπάδες που πήγαιναν με τις κόρες τους για να αγοράσουν την κούκλα Barbie, κάτι που θα αποτυπωνόταν στην διαφημιστική της καμπάνια. 

Δεύτερον, και πιο βασικό, τα τελευταία χρόνια το 32-40% των γάμων καταλήγει σε διαζύγιο (το νούμερο εκτινάχθηκε στο 41% μέσα στην πανδημία). Αυτό, συνεπικουρούμενο με την απλή συμβίωση, μεταφράζεται σε όλο και περισσότερες μονογονεϊκές οικογένειες (στην Ελλάδα φθάνουν το 9%, με την τάση να είναι αυξητική – στο εξωτερικό αγγίζουν και το 20%), καθώς και σε αρκετά νοικοκυριά με ένα άτομο (μια -έντονα ανοδική- τάση που ανακόπηκε ένεκα της κρίσης). 

Οπότε, οι εταιρείες, θέλοντας απλώς να πιάσουν και αυτό το κομμάτι της αγοράς, σπεύδουν είτε να προβούν σε αλλαγές σε συσκευασία/branding είτε να προσθέσουν επιπλέον κωδικούς, όπως έγινε στην περίπτωση της ΔΕΛΤΑ (σ.σ. οι υπόλοιπες συσκευασίες με την «παραδοσιακή οικογένεια» παραμένουν και δεν αντικαταστάθηκαν από τη νέα, όπως αρκετοί πιστεύουν). Δεν είναι τυχαίο ότι το ίδιο γάλα διατίθενται σε πέντε διαφορετικές συσκευασίες με ισάριθμες εικόνες, οι οποίες περιλαμβάνουν και τη μητέρα και τον πατέρα και τα παιδιά.


Νεότερη Παλαιότερη
Protopapadakis-biblia