Ένα από τα σημαντικότερα περιουσιακά στοιχεία μιας εταιρείας είναι η online φήμη της, το τι δηλαδή λένε ή γράφουν γι’ αυτή στο διαδίκτυο. Από τα πρώτα πράγματα που κοιτάζει κάποιος που θέλει να κάνει κράτηση σε ξενοδοχείο ή να δειπνήσει σε εστιατόριο και όχι μόνο (οι βασικές αρχές διαχείρισης κριτικών είναι οι ίδιες αναμαρτήτως του κλάδου στον οποίο δραστηριοποιείται μια εταιρεία), είναι οι κριτικές (reviews).
Και ακριβώς εδώ εντοπίζεται η αχίλλειος πτέρνα πληθώρας επιχειρήσεων, που δείχνουν να αδυνατούν να αξιοποιήσουν τις κριτικές, ακόμα και τις αρνητικές, προς όφελός τους. Καλώς ή κακώς είναι η νέα τάξη πραγμάτων, στην οποία θα πρέπει να προσαρμοστεί κάθε σοβαρός επιχειρηματίας.
Με τις κριτικές (ή αξιολογήσεις), λοιπόν, καταπιάνεται και το νέο βιβλίο μου ''Διαδικτυακές Κριτικές. Σύμμαχος Η’ Εφιάλτης'', από τις εκδόσεις Σταμούλη, που έρχεται για να καλύψει ένα μεγάλο κενό που υπάρχει στην ελληνική, και όχι μόνο, αγορά. Μέσα από τις σελίδες του συγγράμματος αυτού θα μάθουμε μεταξύ άλλων:
Γιατί είναι σημαντικές οι κριτικές;
Γιατί θα πρέπει να απαντάμε;
Πώς να απαντήσουμε σε μια αρνητική, μια θετική ή μια ανάμεικτη κριτική;
Σε ποια λάθη υποπίπτουμε συνήθως όταν απαντάμε σε μια κριτική;
Πώς να διαχειριστούμε παράλογες ή fake κριτικές;
Πώς να ενθαρρύνουμε τους επισκέπτες μας να γράψουν κριτική;
Πρόκειται για ένα πρακτικό εργαλείο, με πληθώρα παραδειγμάτων, που θα σας βοηθήσει να βελτιώσετε τη φήμη σας και κατ’ επέκταση την κερδοφορία σας. Ένα εργαλείο που θα σας βοηθήσει να δείτε τις κριτικές ως σύμμαχο, όχι ως εφιάλτη.
Υ.Γ.
Σιγά σιγά ο συγγραφικός κύκλος, που ξεκίνησε το 2002 και έχει «αποφέρει» 21 business βιβλία, κλείνει - για την ακρίβεια έχουν μείνει δύο ακόμα, που αναμένεται να εκδοθούν μέχρι το τέλος της χρονιάς. Οφείλω ωστόσο ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όλους εσάς που κατά καιρούς με διαβάσατε και, συχνά μάλιστα, μοιραστήκατε μαζί μου την θετική σας εμπειρία, παροτρύνοντάς με έτσι να συνεχίσω.