QR codes. Πώς αξιοποιούνται από μια επισιτιστική μονάδα

Το άρθρο δημοσιεύτηκε στο fnb-pro

Το QR code έχει γίνει ένα ευρέως διαδεδομένο και απίστευτα χρήσιμο εργαλείο. Το όνομα του σημαίνει Quick Response Code, δηλαδή κώδικας ταχείας απόκρισης. Δημιουργήθηκε το 1994 από την Denso Wave όταν η αγορά απαιτούσε έναν δισδιάστατο γραμμικό κώδικα, που να μπορεί να συγκεντρώνει πολλές πληροφορίες. Παρόλο που η βιομηχανία των κινητών τηλεφώνων το υποστήριξε με εφαρμογές ανάγνωσης το συγκεκριμένο εγχείρημα, δεν πήγε πολύ καλά. 

Ενώ όδευε προς την απαξίωση το QR code, εν μέσω πανδημίας, εκτοξεύτηκε αφού η χρήση του έδωσε πολλές λύσεις στις επιχειρήσεις. Ειδικότερα στον τομέα του τουρισμού και της εστίασης, έλυσε πολλά προβλήματα.

Ποια είναι αυτά και πώς μπορούν τα εστιατόρια να τα χρησιμοποιήσουν με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο;

1. Διατηρεί τα μενού ενημερωμένα σε πραγματικό χρόνο χωρίς καμία εκτύπωση

Οι κωδικοί QR είναι μια εύκολη προσθήκη στο μενού ενός εστιατορίου. Οι πελάτες απλώς σαρώνουν τον κωδικό για να δουν ένα μενού (στο οποίο μπορεί να υπάρχει πληθώρα πληροφοριών σχετικά με το κάθε πιάτο). Τα εστιατόρια και τα μπαρ, μπορούν να ενημερώνουν τα διαδικτυακά τους μενού μέσω του backend. Είναι μια λύση που εξοικονομεί χρόνο και μειώνει την ποσότητα των έντυπων.

2. Οι πελάτες μπορούν να προετοιμάσουν τις παραγγελίες τους ή και να παραγγείλουν.

Όταν ο πελάτης κάθεται και σκανάρει το μενού, ξεκινάει ήδη να αναζητά αυτό που θα παραγγείλει πριν ακόμα τον πλησιάσει ο σερβιτόρος. Αν η επιχείρηση έχει υιοθετήσει κάποιο σύστημα που να δίνει στον πελάτη τη δυνατότητα να παραγγείλει, τότε ο χρόνος που εξοικονομείται, είναι ακόμα μεγαλύτερος.

Για παράδειγμα, εάν χρειάζονται 10 λεπτά κατά μέσο όρο για έναν πελάτη να καθίσει και να κάνει μια παραγγελία και 10 λεπτά στο τέλος, κατά μέσο όρο για να τακτοποιήσει τον λογαριασμό του, εξοικονομεί 20 λεπτά από το χρόνο του προσωπικού. Για το προσωπικό, αυτή η εξοικονόμηση χρόνου μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα την καλύτερη διαχείριση περισσότερων τραπεζιών ανά ώρα.

3. Βελτιώνει την εμπειρία του πελάτη

Ένα κοινό παράπονο των πελατών είναι ότι ο χρόνος αναμονής για την παραγγελία είναι πολύ μεγάλος. Με τα μενού κωδικών QR που προσφέρουν και δυνατότητα παραγγελίας, οι πελάτες μπορούν να παραγγείλουν μόλις καθίσουν. Εφαρμογές που δέχονται επίσης πληρωμές ή χρεώσεις σε δωμάτιο, δημιουργούν ακόμη μεγαλύτερη άνεση για τους πελάτες. Με προσοχή όμως ώστε το προσωπικό να επαρκεί, γιατί μπορεί το πρόβλημα της αναμονής για την παραγγελιοληψία να γίνει πρόβλημα αναμονής για τη διεκπεραίωση της παραγγελίας.

4. Δημιουργία προσφορών της τελευταίας στιγμής

Η ευκολία πραγματοποίησης αλλαγών σε ένα μενού QR code, σάς επιτρέπει να μειώσετε τη σπατάλη τροφίμων προσθέτοντας έστω και την τελευταία στιγμή,  ειδικές προσφορές για να πουλήσετε γρήγορα το απόθεμα που πλησιάζει στην ημερομηνία λήξης του. Ο διαχειριστής του συστήματος μπορεί να βάλει μέσα στο μενού οτιδήποτε θελήσει, εύκολα και γρήγορα. Αν και εφόσον το μενού σας είναι σε μορφή HTML κι όχι σε .pdf

Μέριμνα πρέπει να δοθεί στα παρακάτω:

✅ Χρόνος φόρτωσης σελίδας. Ένα σημαντικό μέρος της εμπειρίας του πελάτη με τα μενού κωδικών QR είναι ο χρόνος φόρτωσης, επομένως βεβαιωθείτε ότι η σελίδα σας φορτώνει γρήγορα. Εάν το μενού σας διαθέτει πολλές εικόνες, θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε μικρότερο μέγεθος αρχείων που θα παρουσιάζουν μια ευκρινή αλλά ελαφριά φωτογραφία στη σελίδα σας. 

✅ Λειτουργικότητα σε κάθε ποσότητα φωτισμού. Ένα επιτυχημένο μενού με QR απαιτεί οι πελάτες να μπορούν εύκολα να σαρώσουν τον κωδικό και να αποκτήσουν πρόσβαση στο μενού σας, επομένως δοκιμάστε τον διεξοδικά σε διάφορες συνθήκες φωτισμού και σε διαφορετικές συσκευές και λειτουργικά συστήματα πριν τον εκκινήσετε. Συνήθως ένα καλό contrast λευκού και μαύρου είναι αρκετό.

✅ Ενσωμάτωση μηχανικής μενού. Εάν σκέφτεστε να μεταβείτε σε ένα ψηφιακό μενού, ίσως είναι η κατάλληλη στιγμή να βελτιστοποιήσετε το μενού σας για κερδοφορία. Χρησιμοποιώντας εργαλεία μηχανικής μενού (menu engineering) μπορείτε να μεγιστοποιήσετε την κερδοφορία προωθώντας τα πιο κερδοφόρα προϊόντα του μενού και ενθαρρύνοντας τους πελάτες να αγοράσουν αυτό που εσείς θέλετε να αγοράσουν.

✅ Μην αποκλείσετε ομάδες πελατών. Υπάρχουν μεγαλύτερες ηλικίες που δεν είναι εξοικειωμένες με τα κινητά ή πελάτες που θέλουν όταν κάνουν διακοπές να μην κουβαλούν πάνω τους τηλέφωνο. Ένα υβριδικό μοντέλο λοιπόν, στο οποίο συνεχίζετε να προσφέρετε ένα φυσικό μενού, ενώ παράλληλα προσφέρετε και μια ανέπαφη λύση για όλους τους άλλους, διασφαλίζει ότι δεν αποξενώνετε κανέναν από τους πελάτες σας. 

P.S.

Και φυσικά η χρησιμότητα των QR codes δεν εξαντλείται μόνο στο μενού. Μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν για την άντληση πληροφοριών (π.χ. για την ιστορία της επιχείρησης) ή και για να προτρέψουμε τον πελάτη να αφήσει κριτική.


Νεότερη Παλαιότερη
Protopapadakis-biblia