Κάν'το όπως η Airbnb

Μέσα στην πανδημία η Airbnb, που είχε χτυπήσει κόκκινο (έχοντας απωλέσει το 80% της αξίας της), αναγκάστηκε να απολύσει το 25% του προσωπικού της, ήτοι 1.900 στελέχη. Η απόφαση ήταν δύσκολη για τον Brian Chesky, συνιδρυτή και CEO της Airbnb, πόσω μάλλον για μια εταιρεία που χτίστηκε με ιδανικά που προσομοιάζουν τις βασικές αρχές του εσωτερικού μάρκετινγκ. 

Όπως χαρακτηριστικά δήλωσε τότε, καταδεικνύοντας την κρισιμότητα της κατάστασης: «I did not know that I would make 10 years' worth of decisions in 10 weeks».

Το έκανε όμως με ''τακτ'': τους πλήρωσε για επιπλέον 14 εβδομάδες, τους έδωσε επιπλέον ένα χρόνο για την ασφάλεια υγείας και τους βοήθησε στην αναζήτηση νέας εργασίας. Πρώτα βέβαια είχε προηγηθεί ένα memo από τον ίδιο (στο οποίο αναδεικνύονταν έννοιες όπως κατανόηση και ενσυναίσθηση), που εξέφραζε την αγάπη του προς τους ανθρώπους του (στους οποίους παρουσίασε την πραγματική, ζοφερή εικόνα που βρισκόταν πλέον η εταιρεία), το οποίο θεωρήθηκε ως ένα ακόμα δείγμα της ηγετικής του φυσιογνωμίας. 

"Με τις απολύσεις θα πρέπει απλώς να κάνετε περισσότερα από τα αναμενόμενα, να είστε απίστευτα συμπονετικοί και να επιτρέπετε στους ανθρώπους να φύγουν από την εταιρεία με αξιοπρέπεια", δήλωσε σχετικά πρόσφατα.

Σχετικά πρόσφατα μεγάλες τεχνολογικές και μη εταιρείες (π.χ. Amazon, Tesla, Twitter, Meta) ανακοίνωσαν ότι θα προβούν σε απολύσεις άμεσα. Μόνο τον Νοέμβριο χάθηκαν 31.200 θέσεις σε τεχνολογικές εταιρείες. Αυτό που έκανε μεγάλη εντύπωση ήταν ο τρόπος που το έκαναν, επιδεικνύοντας μια άνευ προηγουμένου ψυχρότητα και αδιαφορία, για ανθρώπους που μέχρι πριν λίγο ήταν συνεργάτες. Δυστυχώς καμία από αυτές δεν παραδειγματίστηκε από την Airbnb. 

Διαβάστε ακόμη3 πολύτιμα μαθήματα από την "περιπέτεια" της Airbnb (που πλέον επέστρεψε στην κερδοφορία)

Την ίδια στιγμή, ο Musk επέδειξε ένα τελείως "ψυχρό" πρόσωπο, καθώς απέλυσε το μισό προσωπικό του Twitter στέλνοντας του ανυπόγραφο mail(!) αμέσως μετά τη δουλειά… Ορισμένοι δε αντιλήφθηκαν ότι είχαν απολυθεί όταν δεν μπορούσαν να αποκτήσουν πρόσβαση στο εταιρικό mail… Μάλιστα σε έναν υψηλόβαθμο μηχανικό του Twitter η απόλυση του κοινοποιήθηκε μέσω tweet από τον ίδιο τον Musk. Όχι βέβαια πως ο Mark Zuckerberg, CEO της Meta, τα πήγε πολύ καλύτερα όταν ανακοίνωσε την απόλυση 11.000 υπαλλήλων. 

Σύμφωνα με το Chesky, το λάθος των περισσοτέρων εταιρειών ήταν ότι παρέμειναν υπερβολικά αισιόδοξες για το μέλλον, προσλαμβάνοντας επιπλέον προσωπικό, το οποίο αργότερα, όταν η πανδημία «ξεθώριασε», αναγκάστηκαν να στείλουν σπίτι τους. Αξίζει να σημειωθεί ότι ακόμα και σήμερα η Airbnb κάνει ιδιαίτερα προσεκτικά βήματα, με το προσωπικό της να παραμένει σχετικά μικρό, στα 6.000 άτομα.


Νεότερη Παλαιότερη
Protopapadakis-biblia