Ομηροι της Booking και του... τηλεφώνου

Το 2022 ήταν μια πολύ καλή χρονιά για τον ελληνικό τουρισμό, σκορπώντας χαμόγελα στους επαγγελματίες του κλάδου. Ωστόσο, το πρόβλημα είναι ότι η φετινή επιτυχία σε μεγάλο βαθμό έκρυψε κάτω από το χαλάκι τα διαχρονικά προβλήματα πολλών μικρομεσαίων επαγγελματιών. Πολλοί από δαύτους θεωρούν ότι και η επόμενη χρονιά θα "πάει τρένο", οπότε δεν θα χρειαστεί να κάνουν τίποτα. Είναι βαθιά νυχτωμένοι, αλλά αυτό είναι μια άλλη ιστορία.

Ένα από τα σημαντικότερα προβλήματά τους είναι ότι παραμένουν πιστοί σε παρωχημένα μοντέλα διανομής και προώθησης και δεν έχουν επενδύσει σε νέες, σύγχρονες πρακτικές και τεχνολογίες. 

Γι’ αυτούς, έννοιες όπως SEO, Google ads, Google my Business, Instagram, content marketing, responsive design sites, email marketing ανήκουν σε ένα παράλληλο σύμπαν…

Αρκετοί από αυτούς είναι πλήρως εξαρτημένοι από τους OTAs και δη την Booking, με αποτέλεσμα να μην έχουν αξιοποιήσει το άμεσο κανάλι διανομής. Συχνά μάλιστα, τα ξενοδοχεία αυτά, προκειμένου να μην παρεκκλίνουν από την γραμμή της Booking, δεν δέχονται ούτε καν να δώσουν καλύτερη τιμή σε έναν walk-in πελάτη. Ουκ ολίγες φορές, δίνουν στον εν δυνάμει πελάτη ψηλότερη τιμή και του ζητούν, αν θέλει την τιμή της Booking, να μπει στην πλατφόρμα και να το κλείσει από εκεί…

Μια πολυταξιδεμένη φίλη, ξεναγός στο επάγγελμα, είχε παρόμοια εμπειρία σε καλό ξενοδοχείο και διερωτήθηκε το προφανές: «Γιατί η πλατφόρμα μιας πολυεθνικής του εξωτερικού να πάρει την κράτησή μου και την προμήθεια από σας, ενώ είμαι εδώ μπροστά σας και σας ζητάω αν όχι έκπτωση, τότε την ίδια τιμή που μου βγάζει η πλατφόρμα και σας τη δείχνω στο κινητό μου;». H απάντηση που πήρε ήταν: «Όχι, συγγνώμη, δε γίνεται!».

Υπάρχουν όμως και χειρότερα. Αρκετοί "επαγγελματίες" εν έτει 2022 κάνουν προσφορές μέσα από τον προσωπικό τους λογαριασμό στο Facebook μέσω τηλεφώνου!!! Στις δύο διανυκτερεύσεις μέσα στον Νοέμβριο, μία τρίτη δώρο!!! Μου θυμίζει προσφορές 2+1 δώρο στο σούπερ μάρκετ. Αρκεί να κάνουν την κράτηση τηλεφωνικά, όχι μέσω Booking. 

Αυτοί δίνουν την κάρτα τους στον πελάτη που έχει έρθει μέσω Booking (αλήθεια, πώς αλλιώς θα τους βρει, καθώς είναι «αόρατοι»), οπότε αν πάρουν τηλέφωνο την επόμενη φορά, θα μπορούν να έχουν την έκπτωση… Ιδιοφυές!!!

Όπως μου εκμυστηρεύτηκε καλός φίλος από την Πελοπόννησο, στην πόλη του από τα 60 καταλύματα τα 25 δεν έχουν καν ιστοσελίδα(!), ούτε εταιρικό λογαριασμό στα social media… Ο,τι κάνουν, το κάνουν μέσω Booking και τηλεφώνου…

Εχω την εντύπωση ότι σε ορισμένες τουριστικές περιοχές της χώρας μας έχει σταματήσει ο χρόνος…


Νεότερη Παλαιότερη
Protopapadakis-biblia