8 τύποι επισκεπτών και πώς να τους προσελκύσετε


Οι επισκέπτες των ξενοδοχείων δεν είναι όλοι ίδιοι, κοινώς έχουν διαφορετικά χαρακτηριστικά και ανάγκες. Το ζητούμενο για ένα ξενοδοχείο είναι να τους εντοπίσει και να αναπτύξει τα κατάλληλα προγράμματα μάρκετινγκ για να τους προσελκύσει. Ας δούμε μερικούς από τους κύριους τύπους πελατών ξενοδοχείων (το άρθρο δεν αναφέρεται στις αγορές νησίδας, niche marketing) καθώς και μερικές συμβουλές για το πώς να τους προσελκύσουμε:

Επαγγελματίες ταξιδιώτες (business travelers)

Οι επαγγελματίες ταξιδιώτες ταξιδεύουν για να συμμετάσχουν σε επαγγελματικές εκδηλώσεις, συνέδρια ή συσκέψεις. Συνήθως δεν ενδιαφέρονται για τουριστικά αξιοθέατα.

Τα ξενοδοχεία μπορούν να τους προσελκύσουν με διάφορους τρόπους. Η πρόσβαση στο διαδίκτυο με υψηλές ταχύτητες θεωρείται εκ τον ον ουκ άνευ, καθώς οι επαγγελματίες ταξιδιώτες μπορεί να χρειάζεται να συμμετέχουν σε βιντεοκλήσεις και άλλες δραστηριότητες που απαιτούν αξιόπιστη σύνδεση. Οι αίθουσες συνεδριάσεων, οι χώροι εργασίας και άλλες εγκαταστάσεις διαδραματίζουν καταλυτικό ρόλο, όπως και το room service.


Ζευγάρια και οικογένειες

Τα ζευγάρια αναζητούν άνετα δωμάτια, king-size κρεβάτια, δωμάτια με θέα και πληροφορίες για εστιατόρια, ενώ οι οικογένειες συνήθως αναζητούν επιλογές all inclusive, καλό value-for-money και φυσικά δραστηριότητες για τα παιδιά (π.χ. παιδική πισίνα, animation, νεροτσουλήθρες). 

Luxury guests

Διαμένουν σε 5στερα ξενοδοχεία και φυσικά δεν είναι price sensitive. Συνήθως είναι μεγάλης ηλικίας, ταξιδεύουν με σύντροφο και αναζητούν πολυτέλεια και glamour. Κάνουν κράτηση από TO ή τουριστικά γραφεία που αρμόζουν στην κοινωνική τους τάξη και αρέσκονται να επισκεφθούν εστιατόρια με καλό φαγητό, αλλά και να βιώσουν εμπειρίες από τον προορισμό.

Ψηφιακοί νομάδες (digital nomads)

Οι ψηφιακοί νομάδες εργάζονται μακριά από το σπίτι ή το γραφείο. Μπορεί να είναι ιδιοκτήτες επιχειρήσεων, freelancers ή υπάλληλοι εταιρειών. Αναζητούν αξιόπιστη σύνδεση και «έξυπνα» καταλύματα (π.χ. ηλεκτρονικό check-in), αλλά και άνετους κοινόχρηστους χώρους. Δεδομένου ότι διαμένουν για σχετικά μεγαλύτερα χρονικά διαστήματα, αναζητούν ένα καλό deal.


Τουρισμός ευεξίας (health & wellness guests)

Αναζητούν να ξεφύγουν από την καθημερινότητα και να χαλαρώσουν, να ηρεμήσουν. Συμμετέχουν σε αθλητικές δραστηριότητες, τουτέστιν θα πρέπει να προβληθεί το γυμναστήριο του ξενοδοχείου, οι χώροι χαλάρωσης, καθώς και όλες οι σχετικές δράσεις (π.χ. spa, yoga) ή οι εναλλακτικές μορφές τουρισμού (π.χ. πεζοπορία, αναρριχήσεις). 

Αναζητούν επίσης υγιεινές επιλογές στη διατροφή, ενώ δεν είναι λίγοι αυτοί που ταξιδεύουν μόνοι τους (solo travelers). 

«Πράσινοι» τουρίστες (eco-conscious guests)

Αναζητούν καταλύματα που έχουν μειώσει το αποτύπωμά τους, που υιοθετούν φιλικές προς το περιβάλλον πρακτικές, που είναι βιώσιμα. Το ξενοδοχείο οφείλει να επικοινωνήσει την δέσμευσή του προς την προστασία του περιβάλλοντος (π.χ. ανακύκλωση, εναλλακτικές μορφές ενέργειας, χρήση ποδηλάτου) και την ύπαρξη πολλών επιλογών στο μενού (π.χ. για vegans), καθώς και την προέλευση των πρώτων υλών. 

Νέοι (σε ηλικία) τουρίστες

Συνήθως αναζητούν φθηνά καταλύματα που βρίσκονται σε περιοχές με έντονη βραδινή διασκέδαση ή που προσφέρουν πληθώρα δραστηριοτήτων. Καταλύουν σε μεγαλύτερα δωμάτια (για 3 ή 4 άτομα), είναι λάτρεις της τεχνολογίας (αν και δεν είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν παραπάνω για ένα «έξυπνο» ξενοδοχείο), ταξιδεύουν με γκρουπ. Φυσικά το free wi-fi είναι ένα must.


Ταξιδιώτες με σακίδιο (backpackers)

Ταξιδεύουν με ένα σακίδιο σε διάφορους προορισμούς και αρέσκονται να διαμένουν σε φθηνά ξενοδοχεία, καταλύματα ή hostels. Δεν ζητάνε πολλά (όσον αφορά τις υποδομές και τα amenities), τουτέστιν κάθε προσπάθεια για upselling ή cross selling θα αποτύχει, ενώ δύναται να είναι πρόθυμοι να διαμοιραστούν τις εγκαταστάσεις (π.χ. κοινόχρηστα μπάνια). 

Συχνά ταξιδεύουν μόνοι τους (το free wi-fi θα τους βοηθήσει να επικοινωνούν με τον υπόλοιπο κόσμο), αναζητώντας αυθεντικές εμπειρίες (π.χ. κουλτούρα, τοπικά πιάτα). 

Αν βρήκατε αυτό το άρθρο ενδιαφέρον, τότε ίσως να σας ενδιαφέρει και το σεμινάριο ''60 Πρακτικές Μάρκετινγκ Για Μικρά Ξενοδοχεία''


Νεότερη Παλαιότερη
Protopapadakis-biblia