Όλοι αγαπάμε τις εκπλήξεις, ιδιαίτερα όταν δεν προαναγγέλλονται. Αυτό που έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον είναι ότι με μια σχετικά μικρή «θυσία», π.χ. ένα κέρασμα, ένα αναμνηστικό δωράκι, μία αναβάθμιση δωματίου, μια ιδιόχειρη προσωποποιημένη κάρτα, μπορεί κάποιος να πετύχει εξαιρετικά αποτελέσματα, καθώς δείχνει ότι νοιάζεται, δείχνει ότι ο πελάτης είναι σημαντικός.
Πριν από χρόνια ένας διακεκριμένος ομιλητής επέστρεφε από μία εκδήλωση, από όπου παρέλαβε ένα σημαντικό βραβείο-αναγνώριση, το ‘’Legend of the Speaking Profession’’. Το βραβείο, με τη μορφή μιας πλάκας, δίνεται σε επαγγελματίες ομιλητές που έχουν συνεισφέρει με τις γνώσεις τους στην ανάπτυξη της βιομηχανίας.
Όντας περήφανος, ο ομιλητής τύλιξε την πλάκα προσεκτικά και την τοποθέτησε μέσα στις αποσκευές του. Στο αεροδρόμιο της Ουάσιγκτον η βαλίτσα αυτή ήταν μία από αυτές που ελέγχθηκαν τυχαία, για καθαρά προληπτικούς λόγους, καθώς είχε τοποθετηθεί πάνω από τα ρούχα μία κάρτα που ανέγραφε: “Notice of Baggage Inspection.”
Ο επιβάτης βρήκε την κάρτα όταν άνοιξε τη βαλίτσα, στο σπίτι του. Μαζί όμως με την κάρτα αυτή, δίπλα ακριβώς από το βραβείο, ήταν ένα ιδιόχειρο σημείωμα που έλεγε “Congratulations! IAD.” (IAD είναι ο κωδικός του συγκεκριμένου αεροδρομίου).
Διαβάστε ακόμη Οταν το υστερόγραφο σου χαρίζει έναν επισκέπτη εφ' όρου ζωής...
Η έκπληξή του ήταν απερίγραπτη. Ένας άγνωστος άνθρωπος μόλις τον είχε κάνει να χαμογελάσει. Εκτοτε σε όλες τις ομιλίες του παραθέτει την ιστορία αυτή.
Τι κρατάμε από αυτή την ιστορία;
Πόση προσπάθεια, αλήθεια, απαιτήθηκε ή πόσος χρόνος χρειάστηκε ώστε ένας απλός υπάλληλος του αεροδρομίου να γράψει ένα σημείωμα και να εκπλήξει ευχάριστα έναν επιβάτη; Η ερώτηση είναι ρητορική…
Αν μπορεί να το κάνει ένας υπάλληλος που πληρώνεται για να ελέγχει τις βαλίτσες, τότε ο καθένας θα μπορούσε να κάνει κάτι ανάλογο, εκπλήσσοντας ευχάριστα τον επισκέπτη. Αν υπάρχει η διάθεση, σίγουρα θα βρεθεί η κατάλληλη στιγμή…