Πέφτει η αυλαία για τα αναψυκτικά τύπου diet...

Δεκαετία ‘60

Στα ράφια των αμερικάνικων σούπερ μάρκετ έχουν αρχίσει, ήδη από το 1958, να κάνουν για πρώτη φορά την εμφάνισή τους τα αναψυκτικά τύπου diet, που θεωρούνται πιο «υγιεινά» καθώς δεν έχουν ζάχαρη (ωστόσο, ως αντιστάθμισμα διαθέτουν άλλες «αμφιλεγόμενες» ουσίες, όπως ασπαρτάμη, σακχαρίνη κ.λπ.).

To πρώτο ήταν το Diet Rite, της Royal Crown Cola, ένα αναψυκτικό χωρίς θερμίδες που απευθύνθηκε σε διαβητικούς και όσους ήθελαν να περιορίσουν την κατανάλωση ζάχαρης. Αρχικά το προϊόν τοποθετήθηκε δίπλα στα φάρμακα, όχι στα λοιπά αναψυκτικά, όμως σύντομα έγινε αντιληπτό ότι σε όλη την επικράτεια υπήρχε μεγάλος αριθμός καταναλωτών που αντιμετώπιζε πρόβλημα με το βάρος του.

Ως εκ τούτου το Diet Rite αποδείχθηκε χρυσωρυχείο, παρακινώντας την Coca-Cola να λανσάρει, το 1963, το Tab (απευθυνόταν σε γυναίκες που πρόσεχαν τη σιλουέτα τους – προωθήθηκε ως ‘’beautiful drink for beautiful people’’), και την Pepsi, την Diet Pepsi, ένα χρόνο αργότερα.

To εν λόγω τμήμα της αγοράς αποδείχθηκε ιδιαίτερα δυναμικό τα κατοπινά χρόνια, με την Coca-Cola, που αναζητούσε κάτι νέο και διαφορετικό, να εισέρχεται εκ νέου το 1982 με την Diet Coke (σύμφωνα με εσωτερικό έγγραφο της εταιρείας, τα αναψυκτικά τύπου diet είχαν τριπλάσια ανάπτυξη συγκριτικά με τα παραδοσιακά).

Ωστόσο, σύμφωνα με το CNN Business, φαίνεται ότι ήγγικεν η ώρα για να πέσει, μετά από 60 και πλέον χρόνια, η αυλαία για τα αναψυκτικά τύπου diet ή light. Δεν είναι τυχαίο ότι τα τελευταία χρόνια έχουν αρχίσει να «εξαφανίζονται» από τα ράφια των σούπερ μάρκετ. 

Αρκετά από αυτά, μάλιστα, επανασυστήνονται στην αγορά ως αναψυκτικά χωρίς ζάχαρη «zero sugar», όπου αναμένεται τα κατοπινά χρόνια να ενταθεί ο ανταγωνισμός (ανταγωνίζονται επίσης και τα ανθρακούχα νερά).

Ο κύριος λόγος πίσω από αυτή την επανατοποθέτηση δεν είναι άλλος από το γεγονός ότι ο όρος “diet” πλέον είναι παλιομοδίτικος, αφήνοντας αδιάφορες τις γενιές των Millennials και των Gen Z-ers. Οι νεότερες γενιές, που αποτελούν μήλον της έριδος για τις εταιρίες αναψυκτικών, πλέον δεν θέλουν να ακούνε τη λέξη “diet”.  Ιδιαίτερα οι Gen Z-ers δεν θέλουν, αυτές τις μέρες, να κάνουν δίαιτα.

Την αρχή έκανε η Coca Cola, η οποία το 2005 παρουσίασε την Coke Zero (αργότερα μετονομάστηκε σε Coca-Cola Zero Sugar), σε μια προσπάθεια να προσεγγίσει το ανδρικό κοινό και τους νέους, που αμφότεροι είχαν γυρίσει την πλάτη στα αναψυκτικά τύπου diet

Σύντομα και άλλες εταιρείες άρχισαν να ακολουθούν και αυτές μια πιο ερμαφρόδιτη προσέγγιση, εκπαραθυρώνοντας τον όρο “diet”, που παραδοσιακά ασκούσε έλξη στο αδύνατο φύλο και είχε ταυτιστεί με τη «στέρηση»...

 

Νεότερη Παλαιότερη
Protopapadakis-biblia