Μια δυσάρεστη έκπληξη περίμενε χρήστη του διαδικτύου που έκλεισε μέσω της Booking ένα κατάλυμα στη Μεγάλη Βρετανία, το οποίο εντέλει αποδείχθηκε ότι ήταν το τμήμα του γραφείου τουρισμού της πρεσβείας των Φιλιππίνων.

Ο κύριος αυτός πλήρωσε 1546 ευρώ πραγματοποιώντας κράτηση για πενθήμερη διανυκτέρευση σε κατάλυμα, ευρισκόμενο σε κεντρικό σημείο του Λονδίνου. Την κράτηση ακολούθησε μήνυμα επιβεβαίωσης (confirmation e-mail) από την αρμόδια υπηρεσία της Booking.com, μέσω του οποίου η τελευταία επιβεβαίωνε την καταχώρηση της κράτησης, αποστέλλοντας τους προβλεπόμενους αριθμούς επιβεβαίωσης και pin. Έχοντας λάβει τη διαβεβαίωση από την Booking.com για την ασφάλεια των συναλλαγών, ο χρήστης προκατέβαλε όλο το ποσό που αφορούσε στο κόστος της πενθήμερης διανυκτέρευσης, σε λογαριασμό που του υποδείχθηκε.

Ωστόσο, το lockdown και η απαγόρευση κάθε πτητικής δραστηριότητας ανάγκασαν τον χρήστη να προβεί σε ακύρωση της κράτησης, ανακαλύπτοντας προς μεγάλη του έκπληξη ότι το κατάλυμα ήταν ανύπαρκτο. Την ίδια στιγμή η Booking.com αποποιούμενη των ευθυνών της για φιλοξενία στην ιστοσελίδα της ενός ανύπαρκτου καταλύματος, αρνήθηκε εγγράφως να επιστρέψει το χρηματικό ποσό των 1.546 ευρώ.

«Η Booking.com όχι μόνο φιλοξενούσε στον ιστοχώρο της ανύπαρκτο κατάλυμα, αλλά σε μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που αντάλλαξε με τον εντολέα μας συμπεριέλαβε σχετική μνεία ότι ήταν άκρως φυσιολογικό το συγκεκριμένο κατάλυμα να τον έχει χρεώσει για το σύνολο της κράτησής του», ανέφερε χαρακτηριστικά ο δικηγόρος του Έλληνα χρήστη.

Εντέλει η υπόθεση κατέληξε στα δικαστήρια (μέσω της ευρωπαϊκής διαδικασίας μικροδιαφορών, με απαιτήσεις μέχρι 5.000 ευρώ) με το Ειρηνοδικείο Αθηνών να υποχρεώνει την ολλανδική εταιρεία να επιστρέψει στον Έλληνα χρήστη το αρχικό ποσό που είχε καταβάλει. Η Booking.com τελικά συμμορφώθηκε με τη δικαστική απόφαση και κατέβαλε το επιδικασθέν χρηματικό ποσό στον Έλληνα χρήστη της.