Οταν η 3Μ τοποθέτησε 3 εκατ. δολάρια στη στάση λεωφορείου...

Στη σημερινή εποχή όπου ο μέσος καταναλωτής γίνεται αποδέκτης μερικών εκατοντάδων ή και χιλιάδων μηνυμάτων καθημερινά, οι εταιρείες αναζητούν τρόπους «out of the box» προκειμένου να περάσουν το μήνυμά τους.


Μία από αυτές τις εταιρείες είναι και η 3Μ, η οποία πριν χρόνια έβγαλε μια καμπάνια guerilla marketing που «τίναξε την μπάνκα στον αέρα», κοινώς έγινε viral, σε μια προσπάθεια να πείσει για την ανθεκτικότητα του αλεξίσφαιρου τζαμιού της.

Η καμπάνια ήταν αρκετά απλή στη σύλληψη. Τρία εκατομμύρια δολάρια Καναδά τοποθετημένα μέσα σε μία γυάλινη κάσα, παρασκευασμένη από ειδικό ενισχυμένο υλικό, που φέρει το λογότυπο της 3Μ, σε μία στάση λεωφορείου στο Βανκούβερ του Καναδά. Η εταιρεία μάλιστα παρότρυνε τους περαστικούς να σπάσουν το τζάμι με τα πόδια τους και να φύγουν με τα χρήματα.

Ηταν η κίνηση-ματ. Ποιος θα μπορούσε να αντισταθεί στον πειρασμό να δοκιμάσει την τύχη του και να γίνει πλουσιότερος κατά 3 εκατ. δολάρια; Κανείς. Όπως αναμενόταν, η συγκεκριμένη στάση τράβηξε την προσοχή, με δεκάδες επίδοξους περαστικούς να προσπαθούν να σπάσουν με τα πόδια τους το γυαλί.

Και φυσικά δεν υπήρχαν 3 εκατ. μέσα παρά μόνο 500 δολάρια, που τοποθετήθηκαν επιμελώς στην επιφάνεια. Παρ’ όλα αυτά, αν κάποιος το έσπαγε, θα αμειβόταν με το υπέρογκο ποσό. Εκατοντάδες προσπάθησαν να το σπάσουν, χωρίς όμως επιτυχία, ενώ πέντε τηλεοπτικοί σταθμοί κατέγραφαν τα τεκτενόμενα, στέλνοντας εικόνα στον Καναδά αλλά και στο εξωτερικό.  

Η καμπάνια ήταν αρκετά «φθηνή» (κόστος ενοικίασης για μία μέρα, συν τις αμοιβές δύο στελεχών που επέβλεπαν), αν αναλογιστεί κάποιος την δημοσιότητα που δημιούργησε. Δεν είναι τυχαίο ότι το συγκεκριμένο επικοινωνιακό τέχνασμα θεωρείται ένα από τα πιο επιτυχημένα που έγιναν ποτέ.

Υπολογίστηκε ότι η δημοσιότητα που προέκυψε ισοδυναμούσε σε διαφήμιση ενός εκατομμυρίου δολαρίων, με τις πωλήσεις για το συγκεκριμένο ανθεκτικό υλικό να εκτοξεύονται τους επόμενους τρεις μήνες.

Η επιτυχία του εδράζεται σε μεγάλο βαθμό όχι μόνο στο γεγονός ότι χαρακτηριζόταν από πρωτοτυπία, αλλά και επειδή «έπαιξε» με το κοινό, το οποίο αποδέχθηκε την πρόκληση προκειμένου να διεκδικήσει την ανταμοιβή.

Νεότερη Παλαιότερη
Protopapadakis-biblia