Διαστάσεις παίρνει το μποϋκοτάζ ενάντια στο Facebook, με όλο και περισσότερες επιχειρήσεις να ακυρώνουν τις διαφημιστικές εκστρατείες τους στο εν λόγω μέσο κοινωνικής δικτύωσης.

Όλα ξεκίνησαν με αφορμή την καμπάνια Stop Hate for Profit, στον απόηχο του θανάτου του αφροαμερικάνου George Floyd, η οποία έβαλε στο στόχαστρο το Facebook για τη στάση του απέναντι στο περιεχόμενο μίσους.

Η αρχή έγινε με τα παγωτά Ben & Jerry’s και την εταιρεία ρούχων North Face, οι οποίες ανακοίνωσαν πως σταματούν τις διαφημίσεις τους στο Facebook απαιτώντας από το τελευταίο να αναλάβει δράση κατά του περιεχομένου μίσους. Μετά ακολούθησε η Unilever, η Verizon, η Honda και εσχάτως η Coca Cola, που ανακοίνωσε ότι αναστέλλει για 30 ημέρες κάθε προωθητική της δραστηριότητα στο Facebook αλλά και στα υπόλοιπα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Οι κατηγορίες εστιάζονται στο γεγονός ότι το Facebook ανέχθηκε τις επιθέσεις εναντίον διαδηλωτών που διαμαρτύρονται για τον φόνο Αφροαμερικανών από αστυνομικούς στις ΗΠΑ και πως χαρακτήρισε ως «αξιόπιστες πηγές» ακροδεξιά ενημερωτικά μέσα. Αυστηρή κριτική δέχθηκε και για το ότι δεν απέσυρε την εμπρηστική δήλωση του Donald Trump, ότι «θα πυροβοληθούν οι διαδηλωτές»…

Πάντως, η ανακοίνωση της Coca Cola, την Παρασκευή, έριξε κατά 8% τη μετοχή του Facebook, συρρικνώνοντας την περιουσία του CEO Mark Zuckerberg κατά 7 εκατ. δολάρια – τα ετήσια έσοδα του Facebook από τις διαφημίσεις υπερβαίνουν τα 70 δις. δολάρια.

Πάντως, η πίεση φαίνεται να αποδίδει, με το Facebook να υπόσχεται ότι θα γίνει πιο αντικειμενικό.