Η Ολλανδία (Holland) δεν θα λέγεται πια Ολλανδία,
αλλά «Κάτω Χώρες» (Netherlands),
προκειμένου να αναβαθμίσει το τουριστικό της προφίλ και όχι μόνο.
Πριν λίγο καιρό, η κυβέρνηση της
Ολλανδίας πήρε την απόφαση να σταματήσει η χώρα να έχει ουσιαστικά δύο ονόματα
και από εδώ και πέρα να αποκαλείται με το πραγματικό της όνομα, που δεν είναι
άλλο από το Netherlands.
Πλέον το τοπωνύμιο Holland (αλλά και το σήμα της
τουλίπας), επαρχία που περιλαμβάνει τις δημοφιλείς πόλεις της Χάγης, του
Ρότερνταμ και του Άμστερνταμ (δύο από τις μεγαλύτερες πόλεις της χώρας), θα
εκπαραθυρωθεί προς όφελος της καλλιέργειας μιας πιο ενιαίας εικόνας, με σκοπό
την ενίσχυση του τουρισμού (θα προωθηθούν προορισμοί λιγότερο γνωστοί), των
εξαγωγών, του πολιτισμού και του αθλητισμού.
Αυτό το rebranding, που θα κοστίσει 200.000 ευρώ
(αλλαγές σε σήματα, λογότυπα, έγγραφα, μπροσούρες κ.ά.) και το οποίο θα
«εγκαινιαστεί» στον επόμενο διαγωνισμό τραγουδιού της Eurovision που θα
διεξαχθεί στο Ρότερνταμ τον προσεχή Μάιο και στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Τόκιο
το 2020, βασικά αποσκοπεί στη μετατόπιση του τουριστικού ενδιαφέροντος που σήμερα
εστιάζεται σε δράσεις που δεν θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν «ηθικές», όπως είναι
η κουλτούρα των «ψυχαγωγικών» ναρκωτικών και η περιοχή με τα «κόκκινα φανάρια»
στο Άμστερνταμ «της Ολλανδίας»
Εξάλλου, το Άμστερνταμ, που πλέον
θα σταματήσει να προβάλλεται και έχει ήδη αναλάβει δράσεις ώστε να αντιμετωπίσει το φαινόμενο του υπερτουρισμού , ως τουριστικός προορισμός έχει εδώ και καιρό
ξεπεράσει τα όριά του – 18 εκατ.
επισκέπτες το 2017, έναντι ενός εκατομμυρίου κατοίκων, με τις προβλέψεις να
μιλούν για αύξηση 50% μέχρι το 2030.
Στροφή, λοιπόν, για τις Κάτω
Χώρες στο μοντέλο του βιώσιμου τουρισμού και βεβαίως στην αύξηση της διάρκειας
παραμονής των επισκεπτών σε διάφορα σημεία της χώρας, μακριά από το πλημμυρισμένο
με τουρίστες Άμστερνταμ.