Elon Mask. Πώς μέσα από μία αποτυχημένη παρουσίαση πούλησε 250.000 αυτοκίνητα...

Μπορεί η παρουσίαση του νέου μοντέλου της Tesla, του Cybertruck, να εξελίχθηκε σε φιάσκο, μετά τον live θρυμματισμό των δήθεν άθραυστων τζαμιών, ωστόσο αυτό το ατυχές περιστατικό δεν φαίνεται να έπληξε τη δημοτικότητα του νέου αυτού εγχειρήματος του Elon Mask.
Τουναντίον, σύμφωνα με την πιο πρόσφατη εκτίμηση, οι παραγγελίες για το ''διαστημικό φορτηγάκι'' (που θα βγει σε τρία μοντέλα) του Νοτιοαφρικανού επιχειρηματία ξεπέρασαν τις 250.000!!!
Πώς είναι δυνατόν, όμως, μετά από μία τέτοια κραυγαλέα αποτυχία των δημοσίων σχέσεων να υπάρχει τόσο ζωηρό ενδιαφέρον από το κοινό; Το σίγουρο είναι ότι ο Elon Mask μπορεί να μας διδάξει πολύτιμα μαθήματα μάρκετινγκ.
Σε μια εποχή που η παραδοσιακή διαφήμιση δείχνει λιγότερο αποτελεσματική από ποτέ, η Tesla, χωρίς να διαθέτει budget για διαφήμιση, έχει καταφέρει να μετατρέψει τους πελάτες της σε οπαδούς, σε πρεσβευτές. 
Οταν οι ανταγωνιστές του πληρώνουν δεκάδες χιλιάδες δολάρια για να εμφανιστούν σε ένα διαφημιστικό 30 δευτερολέπτων, αυτός αράζει και βλέπει τους ''πρεσβευτές'' του να ανεβάζουν βιντεάκια στο διαδίκτυο και να εξηγούν με ειλικρίνεια για πoιο λόγο παρήγγειλαν το Cybertruck. 
Ενα μόλις βίντεο είχε 6,9 εκατ. θεάσεις. Σύμφωνα με τους ειδικούς, αν ένας για κάθε 5.000 χρήστες εν τέλει παραγγείλει, αυτό μεταφράζεται σε πωλήσεις 1.380 αυτοκινήτων, ήτοι 75 εκατ. σε έσοδα!!!
Πώς όμως τα καταφέρνει όλα αυτά; Πέρα από την ύπαρξη μιας ικανότατης ομάδας μηχανικών, ο Elon Mask και η εταιρεία του ασκούν μία γοητεία στο κοινό. Ας δούμε γιατί:
1. Εχει καλλιεργήσει όσο κανείς άλλος (πέρα από τον Jobs) το προσωπικό του brand. Αλήθεια, ποιος γνωρίζει τον CEO της Mercedes ή της BMW; Κανείς, σωστά; Αυτός, πάλι, είναι αναγνωρίσιμος, προσδίδει στην εταιρεία του μία ανθρώπινη εικόνα, βγαίνει μπροστά και προωθεί τα προϊόντα του.
2. Είναι αυθεντικός και αμφιλεγόμενος. Καπνίζει χόρτο δημοσίως, επιδεικνύει τα φλόγιστρά του, ενώ ακόμα και όταν παρουσιάζει το αυτοκίνητό του (αν και δεν είναι ο καλύτερος showman - μία ακόμα ένδειξη αυθεντικότητας) καταφέρνει να τραβήξει την προσοχή (σε σημείο που αρκετοί να συνηγορούν ότι ήταν ''στημένο'' το θρυμμάτισμα των τζαμιών).
3. Παρουσιάζει live κάθε νέο προϊόν. Η ζωντανή παρουσίαση είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να επικοινωνηθεί το νέο προϊόν, ιδιαίτερα όταν έχει προηγηθεί η κατάλληλη προεργασία, προκειμένου να καλλιεργηθεί η προσδοκία (και η περιέργεια).
4. Πρώτα πουλάει, μετά παράγει. Μολονότι το Cybertruck θα βγει στην παραγωγή σε δύο χρόνια, υπήρχαν κρατήσεις για 146.000 αυτοκίνητα μέσα σε 24 ώρες. Κάθε κράτηση τιμολογείται στα 100 δολάρια. Πέρα από τις πολύτιμες εισροές ρευστού (απαραίτητες για να προχωρήσει η παραγωγή), η επιχείρηση μπορεί, με αυτή τη στρατηγική, να δει και την απήχηση που θα έχει το προϊόν της.
5. Ξεκινάει πουλώντας το πιο ακριβό προϊόν. Πριν περίπου μία δεκαετία, ο Elon Mask ξεκίνησε πουλώντας ένα ακριβό αυτοκίνητο. Μετά, συσσωρεύοντας ρευστό, κατασκεύασε ένα φθηνότερο και τώρα ένα ακόμα πιο φθηνό. Με τον τρόπο αυτό όχι μόνο εξασφαλίζει cash flow, αλλά και χτίζει τη μάρκα, προκειμένου στο μέλλον να δημιουργήσει άλλα προϊόντα πιο προσιτά στο ευρύ κοινό.



Νεότερη Παλαιότερη
Protopapadakis-biblia