Κάποτε ο Walt Disney είχε διαμηνύσει στους υπαλλήλους του: «Χαμογελάτε, είσαστε στη σκηνή». Πλέον τα My Market το έχουν εξελίξει αυτό και το έχουν πάει ένα βήμα παραπέρα: «Χαμογελάτε, γιατί (είστε τυχεροί που) έχετε δουλειά»…
Αφορμή στάθηκε το εσωτερικό έγγραφο της ελληνικής αλυσίδας που διέρρευσε και το οποίο καλεί, με τον πλέον ποταπό τρόπο, τους εργαζόμενους να χαμογελούν "επειδή έχουν δουλειά".
Την επιστολή αυτή απηύθυνε η Περιφερειακή Διευθύντρια Λειτουργίας Καταστημάτων της αλυσίδας σούπερ μάρκετ My Market, η οποία με τον πλέον απαξιωτικό τρόπο προτρέπει, παραθέτοντας 7 λόγους, το προσωπικό να φορέσει το χαμογελαστό προσωπείο, λόγω του mystery shopper (μυστικός επισκέπτης ή αλλιώς πελάτης-φάντασμα) που θα επισκεφθεί τα καταστήματα αυτό τον μήνα.

Αναλυτικά, η ανακοίνωση αναφέρει:

«Καλησπέρα σας,
Σε συνέχεια της επικοινωνίας του διευθυντή της εταιρείας μας, θα σας αναφέρω κάποιους λόγους για να χαμογελάτε για όσους δυσκολεύονται να το κάνουν.
Επειδή έχετε δουλειά.
Επειδή πληρωνόσαστε στην ώρα σας (για αυτούς που θα πουν ότι παίρνουν 300 euro θυμίζω ότι το 300 σε σχέση με το μηδέν είναι 300% περισσότερο).
Επειδή εργάζεστε σε μία εταιρεία που σέβεται και ακούει τα προβλήματά σας.
Επειδή η εταιρεία επένδυσε χρήματα για να συνεχίζετε να εργάζεστε.
Επειδή πληρώνεστε για αυτό.
Επειδή οι πελάτες του καταστήματος σας πληρώνουν, και πρέπει να τους ευχαριστείτε για αυτό με ένα χαμόγελο.
Γιατί θα έχουμε τόσο καλές προσφορές που πρέπει να τις διαφημίζουμε.
Ανυπομονώ να δω την ανταπόκρισή σας στα αποτελέσματα του μυστικού επισκέπτη που θα γίνει μέσα στον μήνα.
Ευχαριστώ
Περιφερειακή Διευθύντρια Λειτουργίας Καταστημάτων My Market
Γενική Διεύθυνση Λειτουργίας Καταστημάτων».

Η επιστολή διέρρευσε και, όπως αναμενόταν, η My Market έσπευσε να μαζέψει τα ασυμμάζευτα. Συγκεκριμένα αναφέρει ότι πρόκειται για ένα «ατυχές και μεμονωμένο περιστατικό». Επιβεβαιώνει ότι πράγματι το σημείωμα είναι αυθεντικό, αλλά διευκρίνισε πως αποτελεί πρωτοβουλία της συγκεκριμένης υπαλλήλου και δεν εκφράζει τη γενικότερη στάση και άποψη της εταιρείας αναφορικά με τα εργασιακά θέματα. 
Και συμπληρώνει λέγοντας:
«Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο ότι το συγκεκριμένο και μεμονωμένο περιστατικό δεν εκφράζει και δε συνάδει με την κουλτούρα, φιλοσοφία και τρόπο λειτουργίας της αλυσίδας και των 10700 εργαζομένων της εταιρείας. Οι άνθρωποί μας ήταν από την πρώτη μέρα της λειτουργίας μας μέχρι και σήμερα - και μετά από την συγχώνευση με τη Βερόπουλος - ό,τι πιο πολύτιμο είχαμε και θα έχουμε. Όλα όσα έχουμε καταφέρει ανήκουν σε όλους μας και τους ευχαριστούμε πολύ γι’ αυτό».

Εγώ προσωπικά δεν θα σχολιάσω τα… μαθηματικά της διευθύντριας (περί 300%) ή τον άθλιο τρόπο που επέλεξε ώστε να παρακινήσει το προσωπικό να ανεβάσει την απόδοσή του (''επειδή έχετε δουλειά''), ούτε ότι η My Market πληρώνει μισθούς πείνας σε πληθώρα υπαλλήλων της (όπως εξάλλου κάνουν οι περισσότεροι).
Κάποιος είχε πει ότι για να κάνεις το μαγαζί σου το καλύτερο μέρος για να ψωνίζει κάποιος, πρέπει πρώτα να είναι το καλύτερο μέρος για να θα εργαστεί κάποιος. Αλλά εκεί, στα My Market, δεν το γνωρίζουν αυτό.
Πέρα από το master στα Μαθηματικά και στο Management που εμφανώς κατέχει η εν λόγω κυρία (sic), που ζει στο δικό της σύμπαν, φοβάμαι ότι αγνοεί την έννοια της λέξης «αξιοπρέπεια». Ίσως, τώρα, που μάλλον θα μείνει άνεργη (είτε λόγω βλακείας, καθότι τα γραπτά μένουν, είτε ως εξιλαστήριο θύμα) και θα παίρνει τα 400 ευρώ του επιδόματος ανεργίας, και χωρίς να χρειάζεται να χαμογελάει, να κάνει μία ενδοσκόπηση.
Όσον αφορά την αντίδραση της εταιρείας, αποδεικνύεται για μία ακόμα φορά ότι η διαχείριση κρίσεων δεν είναι το αγαπημένο άθλημα των ελληνικών επιχειρήσεων, όσο μεγάλες και αν είναι. Μίλησε για ένα ατυχές και μεμονωμένο περιστατικό από ένα υψηλόβαθμο στέλεχος, το οποίο η ίδια έχει επιλέξει, και το οποίο προφανώς εκφράζει τη φιλοσοφία της αλυσίδας.
Ούτε λέξη για συγγνώμη, ούτε λέξη για το τι θα κάνει από εδώ και πέρα, παρά μόνο γενικολογίες περί «των πολύτιμων ανθρώπων μας» (αχ, αυτή η καραμέλα)…