Υπάρχουν εργαζόμενοι που ξεχωρίζουν χωρίς να το προσπαθούν. Που μετατρέπουν μια απλή συναλλαγή σε εμπειρία, ένα χαμόγελο σε σχέση εμπιστοσύνης. Κι όμως, συχνά αυτοί οι άνθρωποι δεν αναγνωρίζονται από τους εργοδότες τους. Δεν επιβραβεύονται, δεν εξελίσσονται, δεν ακούνε καν ένα “ευχαριστώ”. Όμως, όπως δείχνει η ιστορία, τα αστέρια που δεν βλέπει μια εταιρεία, θα φωτίσουν κάπου αλλού!
Στο προηγούμενο post αναφέρθηκα σε δύο κυρίες-αστέρια, που κατάφερναν να ξεχωρίσουν από τη μάζα και να προσφέρουν αξιομνημόνευτες εμπειρίες στους πελάτες. Αρκετοί φίλοι έθιξαν, ορθώς, το γεγονός ότι ακόμα και σε αυτούς τους ανθρώπους δεν υπάρχει συχνά το στοιχείο της αναγνώρισης ή της επιβράβευσης από την εργοδοσία.
Όπως πολύ σωστά το έθεσε ένας φίλος: «Συνήθως αυτοί που κάνουν την διαφορά δεν αξιολογούνται σωστά από τα υψηλόβαθμα στελέχη γιατί πολύ απλά δεν είναι με την μάζα».
Το έργο το έχουμε ξαναδεί αμέτρητες φορές Στελέχη που «πιάνουν πουλιά στον αέρα», που είναι στην κορυφή, να μην ακούνε ένα ευχαριστώ, να μην επιβραβεύονται υλικά ή να μην τους δίνεται η ευκαιρία να εξελιχθούν.
Η αλήθεια πάντως είναι ότι άτομα σαν την Ολγα και την ταμία του Σκλαβενίτη έχουν μια εσωτερική ανάγκη να πετύχουν, να ξεχωρίσουν, να εξυπηρετήσουν τον πελάτη, ακόμα και αν είναι δυσαρεστημένα από τις συνθήκες εργασίας ή την αντιμετώπιση από το μάνατζμεντ. Αναγνωρίζουν ότι ακόμα και υπό αυτές τις συνθήκες θα πρέπει «να είναι ο λόγος που κάποιος (ο πελάτης) θα χαμογελάσει σήμερα».
Αλλά υπάρχει και το άλλο. Στο τέλος, θα χαμογελάσουν και αυτοί, καθώς "είναι πάρα πολύ καλοί για να αγνοηθούν". Αν ο εργοδότης τους είναι τόσο κοντόφθαλμος, που δεν μπορεί να αντιληφθεί ότι έχει ένα αστέρι στην επιχείρησή του, αυτό το αστέρι κάποια στιγμή θα λάμψει αλλού (εξαιρούνται οι δημόσιοι υπάλληλοι).
Ξέρετε πόσες επιχειρήσεις ανδρώθηκαν προσλαμβάνοντας τα καλύτερα στελέχη του ανταγωνισμού (ενίοτε, πληρώνοντάς τα αδρά), και όχι μόνο; Αμέτρητες. Όπως χαρακτηριστικά έγραψε και ένας φίλος, μετά από μία άκρως θετική αλληλεπίδραση που είχε με μια υπάλληλο σε ένα καφέ: «Αν η κυρία που το έκανε, ψάχνει ποτέ δουλειά, προσλαμβάνω. Τέτοιους ανθρώπους θέλουμε. Είναι μια Επαγγελματίας 5 Αστέρων».
Υπάρχει βέβαια και μία γνωστή ρήση, που μας ενθυμίζει για ποιο λόγο πρέπει να είμαστε πάνω από όλα άνθρωποι: «Να είσαι καλός με τους ανθρώπους. Αυτό θα σου επιστρέψει με τρόπους που δεν το περίμενες».