Ο Tom Carvel, γεννημένος ως Athanasios Karvelas το 1906 στην Αθήνα, είναι ο άνθρωπος που έφερε επανάσταση στον κόσμο του παγωτού στις Ηνωμένες Πολιτείες και θεωρείται ο εφευρέτης του παγωτού μηχανής (soft serve). Η ιστορία του είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα της επιτυχίας ενός μετανάστη στην Αμερική, που με ευρηματικότητα και σκληρή δουλειά κατάφερε να δημιουργήσει μια αυτοκρατορία γύρω από ένα προϊόν που αγαπήθηκε από εκατομμύρια.
Ο Carvel μετανάστευσε στις ΗΠΑ σε νεαρή ηλικία, πριν συμπληρώσει τα τέσσερά του χρόνια, και άρχισε να εργάζεται σε διάφορες δουλειές, μέχρι που στα τέλη της δεκαετίας του 1920 αποφάσισε να ασχοληθεί με την πώληση παγωτού από φορτηγό, το οποίο αγόρασε χάρη στα 15 δολάρια που του δάνεισε η μετέπειτα σύζυγός του. Καθώς περιφερόταν σε γειτονιές της Νέας Υόρκης, πουλούσε χειροποίητο παγωτό σε κώνους.
Όμως, μια καθοριστική στιγμή ήρθε το 1934, όταν στο Memorial Day έπαθε λάστιχο στη Νέα Υόρκη και αναγκάστηκε να σταματήσει σε έναν χώρο στάθμευσης ενός αρτοποιείου, από το οποίο ζήτησε βοήθεια (αργότερα, εικάζεται ότι εκεί έστησε το πρώτο του μαγαζί).
Καθώς το παγωτό του άρχισε να λιώνει και να γίνεται πιο μαλακό από το συνηθισμένο, είχε μια φαεινή ιδέα. Αντί να το πετάξει, έστησε έναν αυτοσχέδιο πάγκο και άρχισε να το πουλά στους περαστικούς. Προς έκπληξή του, οι πελάτες ενθουσιάστηκαν με τη μαλακή, κρεμώδη υφή του. Έτσι γεννήθηκε η ιδέα του παγωτού μηχανής.
Κατανόησε γρήγορα τη δυναμική αυτής της νέας υφής και ξεκίνησε να εργάζεται πάνω στη δημιουργία ειδικών μηχανών που θα παρήγαγαν παγωτό σε αυτή τη μορφή. Το 1936 άνοιξε το πρώτο του κατάστημα Carvel και το 1947 άρχισε να παραχωρεί άδειες λειτουργίας (franchise), με αποτέλεσμα η αλυσίδα Carvel να επεκταθεί ραγδαία – μέχρι το 1981 υπήρχαν 700 καταστήματα. Η εταιρεία έγινε μία από τις πρώτες στον κόσμο που προσέφερε παγωτό μηχανής σε μαζική κλίμακα.
Ο Carvel, που είχε ανοίξει και σχολή ώστε να εκπαιδεύει το προσωπικό του, ήταν επίσης πρωτοπόρος στη διαφήμιση. Ήταν από τους πρώτους επιχειρηματίες που χρησιμοποίησαν ραδιοφωνικές και τηλεοπτικές διαφημίσεις, με χαρακτηριστικά χαμηλότονη φωνή και φιλική παρουσία.
Έγινε ο ίδιος το "πρόσωπο" της μάρκας του, δημιουργώντας εμπιστοσύνη στο καταναλωτικό κοινό - εμφανίστηκε σε αμέτρητα αμερικάνικα shows. Επιπλέον, επινόησε πρωτότυπες ιδέες, όπως οι παγωμένες τούρτες σε σχήμα χαρακτήρων, που έγιναν εμπορικά σήματα της Carvel.
Ο Tom Carvel πέθανε το 1990 σε ηλικία 84 ετών, αλλά η κληρονομιά του παραμένει ζωντανή. Η ιδέα του παγωτού μηχανής εξαπλώθηκε παγκοσμίως και αποτελεί σήμερα βασικό προϊόν σε αλυσίδες φαστ φουντ, καφετέριες, ζαχαροπλαστεία, αλλά και 8.500 σούπερ μάρκετ.
Διαβάστε ακόμα: Η ιστορία του Häagen-Dazs {alertInfo}